Wirtualna ekonomia w grach MMORPG - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 203
Wyświetleń: 784
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wirtualna ekonomia w grach MMORPG - wykład - strona 1 Wirtualna ekonomia w grach MMORPG - wykład - strona 2 Wirtualna ekonomia w grach MMORPG - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Wprowadzenie do programowania aplikacji multimedialnych w środowisku Flash
Wykład 11
dr Karina Cicha Wirtualna ekonomia w grach MMORPG
Propozycja spojrzenia na gry MMORPG z punktu widzenia ekonomii - ludzie poświęcają im tyle czasu, ile niegdyś swym „nie-wirtualnym” hobby, czy jednak można mówić w przypadku tych gier o prawidłowościach rządzących realną gospodarką?
Ekonomia gier
Ekonomia gier powinna skupiać się na teorii gier
Jednak teoria gier jest bardziej skoncentrowana na ulepszaniu modeli strategicznych dla konkretnych rozgrywek
Stąd konieczne zdaje się być połączenie pewnych prawideł obu dziedzin Ekonomiczne myślenie o grach nie powinno sprowadzać się tylko do myślenia o nich jako o towarze, lecz także o ekonomii ich samych - mechanizmach w grach zachodzących Gra pozostanie zawsze grą, elementem dostarczającym rozrywki, jednak może wymagać od grającego bardzo silnego zaangażowania w wirtualną ekonomię, gdyż wydarzenia świata wirtualnego mogą oddziaływać na gracza emocjonalnie. Wartość
W ekonomii wartość danego przedmiotu nie zależy od jego cech czy składników, lecz raczej uzależniona jest od wkładu, jaki dany obiekt ma w tworzenie dobrego samopoczucia kupującego Wola, by zapłacić konkretną cenę, ale jednocześnie czas i wysiłek, nadają przedmiotowi znaczenie, co wpływa na jego wartość ekonomiczną Model ekonomiczny bazuje na modelu ludzkiego zachowania oraz konflikcie między dobrami, które chcemy posiadać, a środkami, którymi dysponujemy. Kluczowe w zachowaniu z punktu widzenia ekonomii jest to, że jest ono procesem dokonywania wyboru czynności pod przymusem posiadania konkretnego dobra. Użyteczność
zachodzi korelacja między przymusem posiadania a użytecznością produktu
jeśli modyfikowana jest np. cena przedmiotu, staje się niższa, jego użyteczność w oczach kupujących wzrasta, przymus posiadania staje się większy Wyzwanie
To, w jaki sposób wybieramy konkretne produkty (gry) zależy od stopnia ich trudności, powiązanego z rzucanym nam wyzwaniem
Gra nie może być za łatwa, lecz też nie może być za trudna
Jeśli w wygranie gry włączona jest nagroda, preferowana jest właśnie ta gra, której wygrana jej dostarczy (poziom wyzwania przy tym zdaje się być równy dla trudnych i średnio trudnych gier) Model satysfakcji
S = aR - b(C - W)2
S = satysfakcja płynąca z ukończenia gry
R = nagroda
C = wyzwanie
W = poziom wyzwania idealny dla gracza
Gry komputerowe stały się przemysłem, a co za tym idzie są w stanie generować konkretne zyski, pochodzące ze sprzedaży produktu. Jednak nie byłoby to możliwe, gdyby nie prężny rozwój techniki komputerowej, a więc sektora poniekąd za potencjalne zyski odpowiedzialnego.

(…)

… konkretną cenę, ale jednocześnie czas i wysiłek, nadają przedmiotowi znaczenie, co wpływa na jego wartość ekonomiczną Model ekonomiczny bazuje na modelu ludzkiego zachowania oraz konflikcie między dobrami, które chcemy posiadać, a środkami, którymi dysponujemy. Kluczowe w zachowaniu z punktu widzenia ekonomii jest to, że jest ono procesem dokonywania wyboru czynności pod przymusem posiadania konkretnego…
… komplementarnych. Przemysł gier komputerowych nie wpływa jedynie na zachowania ekonomiczne, lecz również społeczne - kultura graczy, co może doprowadzić do szerszych zmian w sposobie zachowania i stylu życia. Cenność czasu w świecie wirtualnym
Związki społeczne, już wytworzone lub tez dopiero tworzące się, mają znaczenie dla wartościowania czasu, jaki gracze spędzają w sieci. Dotyczy to głównie dynamiki
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz