Dynamika społeczna w grach typu virtual life - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dynamika społeczna w grach typu virtual life - wykład - strona 1 Dynamika społeczna w grach typu virtual life - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Wprowadzenie do programowania aplikacji multimedialnych w środowisku Flash
Wykład 3
dr Karina Cicha Dynamika społeczna w grach typu virtual life
Różne metody badań
Game studies w USA bada gry takie jak Sim City czy The Sims z perspektywy oglądu nauk społecznych bądź kulturoznawstwa
Niemiecka orientacja w game studies jest natomiast skierowana w stronę analizy ekonomiczno-biznesowej, w oparciu o dane empiryczne MMORPG
massively multiplayer online roleplaying games - ten gatunek gier internetowych, które dostarczają wielu elementów do badań, ze względu na najbardziej dynamiczną strukturę Elementy strukturalne MMORPG
Świat offline - gracze, administratorzy, deweloperzy gier; termin offline jest bardziej adekwatny, gdyż sformułowanie „realny” - „nierealny”, w opozycji, sugerowałoby nierzeczywistość pewnych jego elementów Świat online - postacie, sceneria, topografia i dynamika gry
Świat danych - dane stanowią reprezentację tego, z czym gracz spotyka się w grze Badania nad warstwami gier
Konzack (2002) wyróżnił następujące warstwy:
Sprzęt
Oprogramowanie
Funkcjonalność
Proces gry
Znaczenie
Odniesienia socjo-kulturowe Schemat Aarsetha
Płaszczyzna rozgrywki - czynności gracza, strategie, motywacje
Płaszczyzna struktury gry - zasady gry
Płaszczyzna świata gry - topologia, reprezentacja, symulacja Współczesne podejście do struktury gier MMORPG
Poziom mikro - społeczność graczy, indywidualne motywacje przystąpienia do gry, własne strategie rozgrywek, typy wykreowanych postaci
Poziom mezzo - dynamika społeczna między graczami (kluby, gildie)
Poziom makro - wspólnota graczy skupionych wokół np. konkretnego typu gier lub o konkretnej tematyce Gracze
Zazwyczaj mają doświadczenie z komputerem, zanim wybierają gry MMORPG
Większość grała w różne gry MMORPG, jednak rzadko w kilka jednocześnie
Z dalszych badań nad graczami MMORPG wynikało, że w większości to mężczyźni, co jednak zmieniło się znacznie w ciągu ostatniej dekady
Motywy i strategie
Większość graczy gra z tych samych powodów
Jednak wybierają oni różne postacie i różne strategie gier
Trudne jest skorelowanie cech graczy z cechami wybieranych przez nich postaci
Relacje społeczne
Wielokrotnie gry on-line wymuszają na graczach przynajmniej minimum relacji społecznych, w które ci muszą się zaangażować
Często w gry on-line włączone są możliwości komunikacyjne z innymi uczestnikami
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz