To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wewnętrzne odwodnienie budowli
Wewnętrzne odwodnienie budowli podziemnych wykonuje się niezależnie od stopnia zewnętrznych zabezpieczeń przeciwwodnych. Zadaniem takiego odwodnienia jest ujęcie i odprowadzenie wszelkich wód niezależnie od ich pochodzenia. W tunelach kolejowych podstawowym elementem odwodnienia wewnętrznego jest kanał podłużny zlokalizowany pod nawierzchnią torową. W kierunku kanału prowadzą wyraźnie ukształtowane około 10% spadki poprzeczne (rys. 4.4). Tunele metra są odwadniane odkryłymi kanałami zbierającymi wodę z nawierzchni betonowej nachylonej ze spadkami w ich stronę. W tunelach drogowych, przejściach podziemnych i innych budowlach stosuje się systemy ogólnospławnej kanalizacji miejskiej. Nawierzchnie i posadzki z właściwie ukształtowanymi spadkami Sprowadzają wodę do kratek ściekowych, która odpływa systemem kanałów i studzienek rewizyjnych do miejsca przeznaczenia. Spadki kanałów głównych są nachylone na zewnątrz budowli podziemnej w kierunku rowów odwadniających, kanalizacji bądź studni zbiorczych, z których wodę przepompowujemy do sieci odwodnienia ogólnospławnego (rys. 4.5). Budowa samej przepompowni jest oddzielnym zadaniem inwestycyjnym.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)