Warsztaty translatoryjne - written in red

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 287
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Warsztaty translatoryjne - written in red - strona 1

Fragment notatki:

WARSZTATY TRANSLATORYJNE
WRITTEN IN RED, WHITE AND BLUE: A COMPARISON OF COMIC BOOK PROPAGANDA FROM WORLD WAR II AND SEPTEMBER 11
Jakie jest znaczenie tarczy?
Dlaczego poświęcił swoje ideały amerykańskiemu rządowi?
Historia, jako odpowiedź
Ludzie stają się ostrożni, podejrzliwi, nie ufają innym (bo np. ma dziwne oczy, ma inny odcień skóry, karnację)
Zamach na World Trade Center Towers jest porównywany do innego bezpośredniego ataku: bombardowania Pearl Harbour
Są one porównywane, ale z drugiej strony mają wiele różnic
Co można zrobić, żeby ukoić gniew i strach? Historia Spidermana, któremu nie udało się zadziałać, nie mógł zapobiec katastrofie
Nowy kierunek na walkę z terroryzmem - komiksy, bohaterowie
Komiksy - w ciągu tygodni rozsyłane wiadomości wsparcia. Jednak bardziej wolni ale bardziej efektywni były komiksy z II wojny światowej (pokazywanie wrogów Stanów Zjednoczonych)
Komiksy jako droga dla zwykłych obywateli, wspomaganie kraju
ACTIVE CALLS FOR US ENTRY INTO THE WAR
Niebezpieczeństwo wojny w Europie zmieniło się w rzeczywistość w 1939, więc komiksy w Stanach włączyły prawdziwe czarne charaktery do fabuł
Wprowadzono znajome miejsca akcji, żeby dorośli rozpoznawali ich prawdziwe pochodzenie
Wizualne odniesienia - np. przeciwnicy Traczy mieli monokle, schludnie przycięty zarost pochodzenie z miejsc takich jak Mosconia (Moskwa) - nieuchronna komunistyczna groźba. Mosconians opierający się na stereotypach Niemców, złośliwi, aroganccy. Afrykańczycy jako ludzie z ogromnymi wargami, paskudny wygląd Azjatów, ponuraki
Amerykanie w komiksach - silni, szerokie ramiona, wyrzeźbione cechy, ponadprzeciętna wiedza o nauce i technice
Walka o wyższy moralny standard przez suberbohaterów
Biuro Informacji o Wojnie - chce dawać ludziom informacje o wojnie, zapobiegając zniechęcającym obrazom, pojęciom, które mogłyby zniechęcać Amerykanów. Filmy i filmy rysunkowe dla osób dorosłych pozostały optymistyczne i patriotyczne, komiksy zrobiły to samo ale w bardziej oczywistej formie. CHARACTERS AND THE ACTION OF HEROES
Namacalne nawiązanie do Stanów Zjednoczonych - stroje niebieskie, czerwone I białe; żołnierz w zielonym, superbohater - kolorowy.
1940 - pierwszy patriotyczny charakter - Joe Higgins (The Shield i Captain America). Drugi charakter - Blackhawk Cudowna Kobieta - stworzona przez Williama Marstona w 1941; Captain America Rola patriotyczna od XIX wieku
THE ROLE OF COMICS FOLLOWING 9/11


(…)

…, szczególnie arabskich Amerykanów. Np. Amerykańskie dziecko stwierdza że Superman jest amerykański, ale mały arab podkreśla, że nadczłowiek pochodzi z innego świata. Captain America również przeszedł metamorfozę
Lub ,,Civillian Justice” gdzie mężczyzna stracił dziewczynę w ataku na WTC (Osama Bin Laden)
,,Kill Box” wyprodukowany przez Antarctic Press. - wojna w Iraku
CONCLUSION
Królestwo propagandy dla dzieci…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz