Wady i zalety e-gazety

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 602
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wady i zalety e-gazety - strona 1 Wady i zalety e-gazety - strona 2

Fragment notatki:

ak sobie radzić z instytucjami wychowania pośredniego i brakiem kontroli " Jeżeli będziemy rozmawiać na temat tego, co dzieci oglądają, w co grają i będziemy kontrolować czas spędzany z mediami, to oczywiście unikniemy wielu problemów. Największą uwagę należy przywiązywać do najmłodszych. Nie możemy generalizować, to nie jest tak, że każde dziecko będzie podlegało złym wpływom. To zależy od tego jak jest przygotowane do odbioru, ile czasu spędza przed telewizorem czy komputerem i - oczywiście - od rodziców. Czy dokonują selekcji treści docierających do ich dziecka, czy z nim rozmawiają, o tym co oglądają. Rozmowa może zminimalizować negatywny wpływ bajki, gry czy filmu, pomoże dziecku odróżnić fikcję od rzeczywistości. A to jest niezwykle ważne. "
wady i zalety e-gazety [Strasznie dziwne pytanie i nie wiem, czy traktować je dosłownie, no ale spróbujmy...] http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_167266.html Dlaczego edukacja jest tak powszechna? POWSZECHNOŚĆ EDUKACJI:
Rozwój industrializacji (przemiany gospodarcze)
Rządy krajów rozwiniętych i rozwijających się zmierzają do rozwoju za pośrednictwem masowej edukacji.
Wzmagające postęp technologiczny i współzawodnictwo (rywalizacja) przedsiębiorstw, koncernów (akumulacja kapitału), systemów społeczno - ekonomicznych.
Postęp technologiczny - przyspieszenie rozwoju nauki i techniki (rozwój skokowy)
Indywidualne potrzeby młodych ludzi. Wykształcenie to inwestycja.
Funkcjonalizm - wzrost edukacji odpowiada na ilościowe i jakościowe zmiany rynku (wzrost kwalifikacji osób, praca umysłowa najważniejsza, społeczeństwo ekspertów - dobrze wykwalifikowani menadżerowie)
Wg. Pierre Bordieu: „Szkoła selektywnie przejmuje, umacnia i rozwija określony kapitał kulturowy społeczeństwa”
Ekonomiczna teoria kapitału ludzkiego.
Wykształcenie, wiedza i umiejętności szkolne maja wartość ekonomiczną. Wzrost kapitału ludzkiego wyzwala istniejące rezerwy produkcyjne.
Ważny jest kapitał oświatowy - determinuje poziom naszego przygotowania do wykonywania danego zawodu. Im wyższy poziom wykształcenia pracowników tym lepsze efekty gospodarcze.
Rządzą tu prawa popytu i podaży (rywalizacja podobna do tej na rynku - pracodawca weźmie tylko najlepszych)
Wszystkie zmiany w systemie edukacji są wtórne w stosunku do wcześniejszych zmian gospodarczych. Edukacja odpowiada potrzebom społeczeństw industrialnych, legitymizuje istniejący układ władzy, dostosowuje osoby do istniejącego układu pozycji społecznych
Teorie socjologiczne:
Konkurs statusów - zapotrzebowanie na pracowników z wyższym wykształceniem wcale nie wzrasta gwałtownie i nieprzerwanie. Najważniejsze umiejętności nabywa się dopiero w pracy a nie w szkole. Szkoła pełni funkcje alokacyjną i selekcyjną - to zrodziło „inflację dyplomów” która przenosi się na coraz wyższe szczeble edukacji (doktorat).Wysoki poziom solaryzacji wśród starszych osób - coraz dłużej się kształcimy. Szkoła magazynuje ludzi.


(…)

… osób - coraz dłużej się kształcimy. Szkoła magazynuje ludzi.
Szkoła służy celom elit politycznych. Państwo za pomocą odpowiedniego kształcenia stymuluje postęp społeczny i lansuje wzory i wartości. System oświaty indoktrynuje ludzi przekonaniami i wartościami, które SA niezbędną dla gospodarki rynkowej. Kształcenie jest związane z ekonomią po to aby utrwalać dany system klasowy. Uspokaja tych, którzy nie radzą sobie ekonomicznie w społeczeństwie. Przepustka do prestiżu, wyższego statusu i pozycji. Wykształcenie też uczy bierności - tłamsi osobowość, wychowankowie dobrze skonstruowanymi częściami systemu. Struktury edukacyjne generują nowe pozycje w sferze zawodowej.
Instytucje edukacji - system struktur biurokratycznych z funkcjami:
Socjalizacyjną.
Gromadzi wiedzę.
„przepisuje” ludzi do danego miejsca…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz