Urządzenia nawigacyjne - wykład 12

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 616
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Urządzenia nawigacyjne - wykład 12 - strona 1 Urządzenia nawigacyjne - wykład 12 - strona 2

Fragment notatki:

Wykład 12.     19)  Zasilanie odbiornika  - rząd kilku - kilkunastu woltów  - każdy posiada autonimiczne źródło zasilania 20)  Podatność odbiornika na zakłucenia zewnętrzne (radiowe) - w żegludze przybrzeżnej ( nadajniki telefonii kom. itp.) 21)  Połączeni odbiornika GPSu z innymi urządzeniami w jednąintegralną całość - GPS +GLONASS - w jednej “skrzynce “ ale osobne są anteny  - GPS + Loran C        -        --//---      --//-- - są to odbiorniki wielosystemowe  22)  Możliwość podłączenia odbiornika GPSu do innych urządzeń  - autopilot  - radar - mapa elektroniczna - komputer - wyświetlacz odbiornika nie sygnalizyje wszystkich danych  • porty RS-232 (muszą być zunifikowane , transisja danych musi być w tym  samym formacie • NMEA -0183  lub poprzednie NMEA - 0182 v 0180 23)  Podłączenie urządzeń do odbiorika GPSu  - log - żyrokompas  24)  czas reakwizycji  - po jakim czasie odbiornik wznowi określanie pomiarów jeśli nastąpił chwilowy  zanik sygnału w antenie  25)  Możliwość pracy w odmianie różnicowej (diferential mode) - posiada ją większość odbiorników  - warunkiem jest posiadanie odpowiedniej anteny z przedwzmacniaczem  26)  Prezentacja wybranych danych  - to co jest pokazywane na wyświetlaczu  - współrzędne pozycji mogą być większą czcionką  • odbiorniki GPSu instalowane na statkach muszą spełniać wymagania IMO  (international maritime organization) - rezolucja A-800(19) dotyczy parametrów odbiornika GPS, które mogą być  zainstalowane na statku  Eksploatacja GPSu - mierzenie pseudoodległości i czasu  - znaczniki czasu w GPSie są wykorzystywane wszęzdie  • zastosowanie GPSu  - archeologia - oznaczenie pozycji i głębokości wykopalisk, ewidencja stanowisk - eksploatacja dróg, inżynieria ruchu - geologia , geodezja  - górnictwo  - ochrona środowiska  - transport kolejowy  - lokomotywy i ostatnie wagony przekazują swoje pozycje SYSTEM GPS W ODMIANIE RÓŻNICOWEJ -- DGPS                               (diferencjal GPS)     - ponieważ dokładność GPSu była zbyt mała postanowiono stwożyć system na  bazie GPSu, który dawałby większą dokładność  • na lądzie w miejscach o znanych współrzędnych ustawiono stację referencyjne  (odniesienia, w której znajduje się odbiornik GPSu ) - sygnały z satelitów docierają do stacji a potem do użytkownika  - odległość użytkownik satelita jest kilkaset razy większa niż odległość stacja  użytkownik  • błąd pozycji zależy od wielu czynników:         ∆t s , efemerydy , refrakcja  - mogą one być zmniejszone przez przekaźnik, przez stację do użytkownika  poprawek ( główna idea GPSu różnicowego) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz