Umiejętności praktyczne pracy biurowej Na niezbędne umiejętności w zakresie praktyczne pracy biurowej składa się;
Komputerowe redagowanie znormalizowanych dokumentów tekstowych: podań, pism procesowych, aktów
notarialnych, umów;
zadanie: opracowanie w programie MS Word wzorca własnej pracy magisterskiej obejmującego kartę tytułową,
spis treści, układ i numerację działów i rozdziałów, nagłówek i stopkę, skorowidz (co najmniej 3 rozdziały
po 3 podrozdziały).
Konstruowanie arkuszy kalkulacyjnych: zestawień, raportów, wykresów;
zadanie: przygotowanie w programie MS Excel przykładowej faktury VAT wraz z niezbędnymi jej elementami,
obejmującej automatyczne obliczanie należności i podatku VAT oraz tabelaryczną prezentację tych danych
(co najmniej 5 pozycji).
Projektowanie i wykorzystywanie baz danych: rejestrów i ewidencji;
zadanie; sporządzenie w programie MS Access przykładowej bazy bibliograficznej z podziałem na autora, tytuł,
datę i miejsce wydania, hasło oraz jej prezentacji (co najmniej 10 pozycji).
Posługiwanie się prostymi programami księgowymi do prowadzenia uproszczonej rachunkowości;
zadanie: przykładowe wypełnienie deklaracji podatkowej (zeznania rocznego w podatku dochodowym od osób
fizycznych) w wybranym programie księgowym.
Organizowanie w czasie i z podziałem na pracowników pracy biura z pomocą organizera;
przygotowanie w programie MS Outlook tygodniowego grafiku zajęć z mechanizmem powiadamiania oraz
przykładową książką teleadresową.
Obsługa konferencji i telekonferencji z użyciem wizualizera, projektora multimedialnego, kamery, kamer
internetowych;
przygotowanie materiału prezentującego graficznie, schematycznie, wykresem i tabelą dowolny problem lub
zadania (co najmniej na 5 plansz) w programie MS Power Point.
Korzystanie z urządzeń biurowych: telefon, faks, drukarka, skanera, modemu, tableta graficznego;
sporządzenie, przesłanie faksem i wdrukowanie własnego CV wraz z zeskanowanym własnym zdjęciem oraz sporządzenie własnej strony WWW.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)