uczenie się w perspektywie behawioralnej - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 203
Wyświetleń: 2562
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
uczenie się w perspektywie behawioralnej - omówienie  - strona 1

Fragment notatki:

TEORETYCZNE PODSTAWY KSZTAŁCENIA -ĆWICZENIA
Przedstawiciele behawioryzmu- Thorndike, Pawłow, Skinder, Watson.
1.Rola ucznia
-uczy się ściśle określonych schematów
-dąży do osiągnięcia określonych celów
-naśladuje nauczyciela
-szybka reakcja na informacje
-popełnianie błędów jest nieporzadane
-posłuszeństwo wobec nauczyciela
-zdobywanie wiedzy bez względu na metodę
2.Rola nauczyciela
-kontrola czynności ucznia
-jest wzorem, modelem do naśladowania
-czynności nauczyciela jako punkt wyjścia
-przekazywanie „suchych” informacji
-praca według ścisłych wzorów
-wdrażanie ucznia do poprawnego wykonywania działań
Uczenie się według behawiorystów to proces rozszerzania repertuarów zachowań, a nie
powiększania w umyśle zasobu idei. Uczenie się to proces bierny, mechaniczny. Uczenie się
musi mieć postać obserwowalnych czynności, zachowań, działań.
Wskazówki dla nauczyciela:
-Stwarzaj sytuacje w których uczeń będzie mógł powtarzać wiadomości w różny sposób, by
mogły się one utrwalać.
-Prowadź zajęcia tak, by zainteresować ucznia.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz