Uczenie się myślenia twórczego. Synektyki i metafory.
Zasady nauczania metaforycznego:
Odrzucenie utartych reguł,
Tworzenie w działaniu grupowym.
Procedura:
Podjęcie zadania,
Określenie tego co oczywiste,
Przekształcenie „niezwykłego „ w „zwyczajne”,
Określenie zadania,
Przekształcenie „zwyczajnego” w „niezwykłe”.
Nauczanie synektyczne (mechanizmy)
Analogie bezpośrednie – porównywanie dwóch obiektów lub pojęć, służące
przełożeniu cech danej sytuacji na inną, po to aby odkryć nowe punkty widzenia na
nie,
Analogie personalne,
Analogie symboliczne.
Przyjęcie przez nauczyciela stylu ramowego lub negocjacyjnego wymaga od niego
zwiększania wysiłku wkładanego w działania dydaktyczne, a także uznania ucznia za
podmiot tych działań i równoprawnego partnera.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)