Typy i komponenty przestrzenne lotnisk

Nasza ocena:

3
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1225
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Typy i komponenty przestrzenne lotnisk - strona 1 Typy i komponenty przestrzenne lotnisk - strona 2 Typy i komponenty przestrzenne lotnisk - strona 3

Fragment notatki:

Typy i komponenty przestrzenne lotnisk       Według kryteriów ogólnych lotniska dzielą się, ze względu na:    zakres ruchu statków powietrznych, na:  1.  międzynarodowe,  2.  krajowe;    charakter ruchu statków powietrznych, na:  1.  ruchu regularnego.  2.  ruchu nieregularnego;  1.  dostępność dla użytkowników  2.      właściciela, na:  1.  państwowe - stanowiące własność Skarbu Państwa oraz innych państwowych osób  prawnych,  2.  komunalne - stanowiące własność gminy oraz innych komunalnych osób prawnych.  3.  prywatne - stanowiące własność osób fizycznych oraz osób prawnych innych niż  państwowe i komunalne."      Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:  1) umiejscowienie, na:  a) naziemne,  b) nawodne,  c) na obiektach - w szczególności znajdujące się na budynkach, platformach lub statkach;  2) rodzaj nawierzchni wykorzystywanej do startów i lądowań, na:  a) z drogą startową o nawierzchni sztucznej,  b)  bez nawierzchni sztucznej;  3) rodzaj przyjmowanych statków powietrznych, na:  a) dla samolotów,  b) dla śmigłowców.  c)dla szybowców;  4)wymagania techniczne - w zależności od kodów referencyjnych lotniska  Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:     5) kategorię podejść do lądowania, na:  a) z drogą startową nieprzyrządową,  b) z drogą startową przyrządową z podejściem:  - nieprecyzyjnym,  - precyzyjnym kat. I,  - precyzyjnym kat. II,  - precyzyjnym kat. lila,  - precyzyjnym kat. Illb,  - precyzyjnym kat. Illc;      przyrządowa droga startowa:  • z podejściem nieprecyzyjnym - droga startowa obsługiwana przez pomoce  wzrokowe oraz przez niewzrokową pomoc nawigacyjną, zapewniającą co najmniej  kierunkowe prowadzenie w podejściu wzdłuż linii prostej  • z podejściem precyzyjnym  - kategorii I - droga startowa obsługiwana przez pomoce wzrokowe oraz przez ILS  (Instrument Landing System) lub MLS (Microwave Landing System), przeznaczona do  operacji z wysokością decyzji większą niz 60 m i przy widzialności nie mniejszej niZ  800 m lub RVR nie mniejszym niż 550 m  - kategorii IIIC - droga startowa obsługiwana przez pomoce wzrokowe oraz przez ILS  lub MLS. aź do powierzchni drogi startowej i wzdłuż jej powierzchni, przeznaczona  do operacji lądowania bez ograniczeń wysokości decyzji i RVR    Według kryteriów technicznych lotniska dzielą się, ze względu na:  6) kategorię ochrony przeciwpożarowej lotniska dla samolotów: 

(…)

…)

Pasażerów

Ładunku

Pojazdów naziemnych
Każdy z tych elementów jest modułem projektowym określonej części lotniska
Lotniska - elementy składowe
Airside - obsługa ruchu samolotów startujących, lądujących, kołujących,
będących na postoju
Airspace - przestrzeń powietrzna nad i wokół lotniska
Airfield - teren wraz z jego wyposażeniem umożliwiający manewrowanie
(pole naziemnego ruchu lotniczego)

Landside…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz