Trzy modele motywacji oświatowej - ćwiczenia

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1008
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Trzy modele motywacji oświatowej - ćwiczenia - strona 1

Fragment notatki:

3 modele motywacji oświatowej; wyjaśniające aktywność edukacyjna ludzi doroslych:
Teoria K.Rubensona(paradygmat wartości oczekiwanej)- Oparta na psychologicznej teorii oczekiwan- sila tendencji do dzialania w określony sposób zalezy od sily oczekiwania, ze dzialaniu towarzyszyc będą pewne konsekwencje (wynik) i od wartości tych konsekwencji dla działającego.
Wiaze się to z systemem potrzeb jednostki (jeśli masz potrzebę to jakie przedmioty ją zaspokoją)
Uczestnictwo w kształceniu ma konsekwencje również negatywne. (np.aktywnosc oswiatowa może dac awans ale również wymaga ograniczenia czasu na np. rodzinie)
Schemat pokazuje ze to nie tylko wymiar indywidualny ale również wazne społecznie(dokonując wyboru miedzy oswiata a rodzina człowiek bierze pod uwage innych)
Czynniki sterujące motywacją oświatową uczniów
Uprzedn gotowość oczekiwania (.oczek
doświa Do działania ze uczestnictwo ma
Konsekwencje pomnozone prze
Ocz. Ze można sprostac
Wymaganiom
Czynniki Postrzeganie, Siła tendencji
srodowiska interpretacja
(hierarch.zróżnicow. środowiska
środowiska)
odczucie potrzeb dośw.związane z wartość oświaty
zaspokoajaniem potrzeb
Środowisko wykztalca tez zespol opinii.
Decyzje edukacyjne dorosłych sa regulowane przez poznawcze mechanizmy osoboowsci. Jednakze regulacje te maja charakter społeczny, gdyz spoleczna jest nieustannie stajaca się osobowość człowieka.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz