Teoria gier -opacowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1197
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Teoria gier -opacowanie - strona 1 Teoria gier -opacowanie - strona 2

Fragment notatki:

Teoria gier :
Jest, co najmniej 2 graczy, z których każdy jest Inteligentny - potrafi ocenić sytuację Racjonalny - podejmuje najkorzystniejszą decyzję
Drzewko decyzyjna - postać ekstensywna Macierz - postać normalna Przykład: Na podstawie wyborów
Rodzaje strategii: Zdominowane - gorsze, niezależnie od tego, co wybierze kontrkandydat Dominujące Niezdominowane Wartość gry Gra o sumie zerowej - to, co jeden zyskuje, to drugi traci Kandydat I :
Nie wybrałby 3 strategii, ale albo 1, albo 2
Strategia 3 - zdominowana przez pierwszą Kandydat II :
Strategia 1 i 2 są nieporównywalne
Strategie 2 i 3 też są nieporównywalne
Strategia 3 jest zdominowana przez strategię 2
Gracz II będzie wybierał między strategiami 1 i 2
Postępując racjonalnie zawsze kandydat I będzie zyskiwał kosztem kandydata II - gra niesprawiedliwa Przykład :
Punkt siodłowy - dla gracza I - zyski, a II - straty
Gracz I - reguła max-min
Gracz II - reguła min-max
Min zyski dla gracza I
150
150
190  gracz I powinien wybrać strategię 3
150
150
Maksymalne straty gracza II:
210
230
230
190  gracz II powinien wybrać 4 strategię
220 Punkt siodłowy - opłacalny dla obydwu
W grze Papier - Kamień - Nożyce
Nie ma punktu siodłowego Gry o sumie niezerowej : Dylemat więźnia :
Złapali 2 rzezimieszków, jeżeli każdy z nich pójdzie na współpracę to dostanie łagodniejszy wyrok.
Iść w zaparte - strategie zdominowane dla graczy I i II Pułapka racjonalności - postępując racjonalnie traci się więcej niż idąc w zaparte Podstawy analizy i oceny ryzyka : Obszar [Źródło  czynnik]  system Identyfikacja : Jakościowa - określamy zjawiska Ilościowa - oceniamy Zarządzanie ryzykiem :
Identyfikacja
Ocena
Sposoby reakcji
Zapobieganie
Redukcja
Transfer
Akceptacja
Tworzenie planów rezerwowych Sposoby oceny prawdopodobieństwa :
Na podstawie danych historycznych (metoda częstościowa)
Oceny ekspertów
Przypadki zdarzeń złożonych (drzewa zdarzeń) Podsumowanie :
Jak podejmować decyzje w warunkach:
niepewności
ryzyka
Podejmowanie decyzji w przypadku gier - 2 gracze: Gra o sumie zerowej - redukcja strategii zdominowanej, poszukiwanie punktu siodłowego bądź strategii mieszanej
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz