Technologia towarowych przewozów kolejowych - zadania

Nasza ocena:

5
Pobrań: 224
Wyświetleń: 966
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Technologia towarowych przewozów kolejowych - zadania - strona 1 Technologia towarowych przewozów kolejowych - zadania - strona 2 Technologia towarowych przewozów kolejowych - zadania - strona 3

Fragment notatki:

Celem zadania jest określenie dla przedstawionego niżej schematu rejonu sieci kolejowej obciążonego według przedstawionych w tablicach potokami wagonów ładownych:
przesuwu wagonów próżnych;
organizacje przewozów całopociągowych i wagonowych - plan zestawienia pociągów.
Rys.1.Schemat rejonu sieci kolejowej.
Dane do projektu:
Schemat rejonu sieci kolejowej. (Rys.1.)
Średnie prędkości techniczne i handlowe: Vt= 106 km/h, Vh= 79 km/h.
Maksymalne długości pociągów wynoszą 134 osi.
Czas przejścia wagonu przez stacje rozrządowa wynosi trb= 1,4 godziny, trp= 13 godzin.
Średni czas postoju wagonu na torach na i wyładunkowych wynosi to= 17,5 godz.
Pierwszym moim krokiem jest obliczenie nadmiarów i braków dla każdej grupy wagonów ładownych. I tak:
Tab.1. przedstawia obliczone nadmiary i braki dla dobowych potoków wagonów ładownych węglarek. Tab.2. Nadmiary i braki dla dobowych potoków wagonów ładownych krytych.
Tab.3. Nadmiary i braki dla dobowych potoków wagonów ładownych platform.
Tab.4. Nadmiary i braki dla dobowych potoków wagonów ładownych specjalnych.
Tab.5. Nadmiary i braki dla dobowych potoków wagonów ładownych pozostałych.
Następnie za pomocą programu Solver optymalizuję przepływ wagonów próżnych dla każdej poszczególnej grupy wagonów.
Tab.6.Optymalizacja przepływu wagonów próżnych dla dobowych potoków węglarek.
 
F
H
A
C
K
AK
MK
LK
MN
GL
HL
MP
N
EN
PN
CP
DP
E
60
0
0
0
0
0
0
0
25
0
0
0
0
30
0
0
0
G
0
15
0
0
0
0
0
0
0
30
0
0
0
0
0
0
0
D
0
15
20
20
0
30
5
25
10
0
0
40
0


(…)

… manewrowymi. W tym celu dokonałam operacji przypisania konkretnych odcinków do obsługi przez konkretne stacje manewrowe (przydział statyczny). Do stacji manewrowej K przypisane zostały odcinki AK, BK, MK, LK i MN do L - ML, GL, HL, do M - MP, do N - EN, FN, PN oraz do P - CP i DP. Po dokonaniu przydziału statycznego i jego zminimalizowaniu tworzę Tab.19.
Tab.19. dobowe potoki wagonów po przypisaniu odcinków do stacji manewrowych.
do z
E
F
G
H
A
B
C
D
K
L
M
N
P
E
25
80
35
F
50
20
20
G
15
30
25
H
15
20
25
A
35
35
50
B
40
45
20
C
50
D
5
15
30
20
45
40
K
25
55
60
25
25
70
50
70
L
45
25
30
55
5
25
50
65
10
60
80
55
M
25
25
20
50
95
30
75
5
N
50
25
40
40
30
40
P
25
25
10
25
50
75
Następnie w celu ułatwienia pracy kolejnym zadaniu drugim dokonuję zsumowania dobowych potoków wagonów ładownych Tab.20…
…. z której odczytuję:
wielkość średniej zastępczej pracy naładunku wagonów U = 10 705 [wag]
liczba wagonów naładowanych na wszystkich stacjach rejonu w ciągu doby
Un = 6 815 [wag.];
liczba wagonów naładowanych na wszystkich stacjach rejonu w ciągu doby
Uw = 5 465 [wag.]; W celu obliczenia sumy wagonokilometrów pracy przewozowej wagonów ładownych dokonuję iloczynu wagonów ładownych i odległości pomiędzy poszczególnymi…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz