Technika akwarium

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1498
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Technika akwarium - strona 1 Technika akwarium - strona 2

Fragment notatki:

Sobiera_ska. Notatka składa się z 2 stron.
TECHNIKA AKWARIUM (klasa III) Metoda dyskusji stwarza warunki do wymiany zdań na określony temat. Rozwija umiejętność: skutecznej komunikacji, tj. prezentowania swoich poglądów i respektowania poglądów innych, uważnego słuchania, dobierania właściwych argumentów, parafrazowania, wnioskowania. Charakteryzuje się tym, że praca przebiega w dwóch kręgach. TEMAT Jak myślisz, czy chłopcy rzeczywiście dobrze zrozumieli treść lekcji? Realizacja z wykorzystaniem tekstu Lekcja przepisów drogowych , Wesoła szkoła , Podręcznik , klasa 3 , część 1 , s. 22 - 24 Materiały Temat dyskusji zapisany na kartce (duży format)
Kartoniki z samogłoskami - tyle, ilu uczniów będzie zaproszonych do wewnętrznego kręgu
Przebieg Uczniowie siadają w kręgu. Dobrze czytający uczniowie zapoznają kolegów z tekstem, prezentując go poprzez czytanie z podziałem na role (grupa uczniów może przygotować prezentację wcześniej). Nauczyciel stawia problem przed klasą, eksponując kartę z zapisanym tematem:
Jak myślisz, czy chłopcy rzeczywiście dobrze zrozumieli treść lekcji? Nauczyciel proponuje, aby rozwiązać ten problem, wykorzystując technikę Akwarium . Zapoznanie uczniów z zasadami pracy. Utwórzcie dwa kręgi, do środkowego zapraszam z krzesłami tych z Was, którzy dzisiaj przed wejściem do klasy otrzymali kartoniki z literkami. Jak je nazwiemy? Co to za głoski? Wskazówka: Z uwagi na to, że ucz niowie będą pracowali tą metodą pierwszy raz proponuję, by nauczyciel, znając możliwości swoich uczniów (umiejętność prowadzenia dialogu) sam podjął decyzję, kto usiądzie w wewnętrznym kręgu. Jedno krzesło w tym kręgu powinno zostać puste. Pozostali uczniowie siadają w kręgu zewnętrznym.
Zadanie dla uczniów w kręgu wewnętrznym jest następujące. Porozmawiajcie na temat:
Jak myślisz, czy chłopcy rzeczywiście dobrze zrozumieli treść lekcji? Zadanie dla pozostałych uczniów: Uważnie przysłuchujcie się rozmowie swoich kolegów, możecie sporządzać notatki.
Jeśli chcecie zabrać głos w rozmowie wewnętrznego kręgu, to musicie zająć wolne krzesło i wówczas macie prawo do wypowiedzenia swojego zdania. Gdy zaprezentujecie swoje zdanie, należy wrócić na poprzednie miejsce (do zewnętrznego kręgu). Uczniowie rozpoczynają rozmowę. Wskazówka : Można wspierać dyskutujących uczniów poprzez zadawanie pomocniczych pytań. Co świadczy o tym, że chłopcy zrozumieli treść lekcji?
Jakie zachowanie świadczy o tym, że chłopcy nie zrozumieli tego, o czym mówili na lekcji? Czy coś może usprawiedliwić ich zachowanie po lekcji? ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz