Szczeble zarządzania - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 105
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Szczeble zarządzania - omówienie - strona 1 Szczeble zarządzania - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Szczeble zarządzania
Niski szczebel: jedna wybrana dziedzina zarządzania np. marketing, finanse, produkcja, zasoby ludzkie, administracja
Średni szczebel: więcej niż 1 dziedziną np.
Produkcja i zasoby ludzkie, marketing i zasoby ludzkie, marketing, produkcja i zasoby ludzkie
Rola managera:
Formułowanie zadań organizacji
Monitorowanie jej wewnętrznego i zewnętrznego otoczenia
Inspirowanie lub inicjowanie pożądanych zmian w organizacji
Neutralizowanie zakłóceń (odchyleń) - sterowanie
Pobudzanie wysiłków podwładnych i kształtowanie oczekiwanych zachowań
Przekazywanie informacji podwładnym (krótkie kanały przepływu informacji)
Utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym
Prowadzenie ważniejszych negocjacji
Uruchamianie przemieszczania zasobów organizacji
Role menedżerskie
Interpersonalna
Reprezentanta
Przywódcy
Łącznika
Informacyjna
Obserwatora
Propagatora
Rzecznika
Decyzyjna
Przedsiębiorca
Przeciwdziałający konfliktom
Dysponent zasobów
Negocjator
Najważniejsze umiejętności menedżera:
Techniczne
Interpersonalne
Koncepcyjne
Diagnostyczne
Komunikowania się
Decyzyjne
Gospodarowania czasem
Zadaniem menedżera powinno być przewodzenie ludźmi (zarządzanie ludźmi), a nie jedynie kierowanie nimi, w celu jak najlepszego wykorzystywania ich potencjału dla osiągnięcia wzrostu wydajności pracy.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz