Systemy informacyjne marketingu - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 504
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Systemy informacyjne marketingu - wykład - strona 1

Fragment notatki:

Systemy informacyjne zarządzania prof. zw. dr hab. Henryk Sroka
Systemy informacyjne marketingu
System informacyjny marketing
to uporządkowany i zaplanowany zbiór powiązanych ze sobą elementów, tj. ludzi, urządzeń, metod i procedur, oparty na technologii informatycznej, mający za zadanie pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie danych marketingowych pochodzących z różnych źródeł oraz ich selekcjonowanie i przekształcanie w informacje marketingowe, a następnie przekazywanie ich odpowiednim decydentom wszystkich szczebli zarządzania w celu wspomagania podejmowania decyzji wpływających na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i realizacji strategii działania. System informacyjny marketingu powinien umożliwiać:
dostarczanie informacji dla zarządzania procesami marketingowymi w firmie bezpośrednie wspomaganie procesu badania i rozwoju produktu, analizę potrzeb nabywców identyfikację możliwości nowych asortymentów produktów kontrolę kosztów marketingowych dostarczanie przesłanek do ustalania konkurencyjnych cen i przygotowywania kampanii promocyjnych dostarczanie danych do analizy efektywności działalności marketingowej Klasyfikacja za względu na typ zastosowań:
gromadzenie danych analiza danych planowanie marketingowe podejmowanie decyzji marketingowych wdrażanie działań marketingowych kontrola (wewnętrzna i zewnętrzna)
Klasyfikacja ze względu na szczeble zarzdądzania:
Systemy operacyjne- wpierają menadżerów operacyjnych w zakresie elementarnych działań i transakcji, a podstwowym ich celem jest udzielanie odpowiedzi na pytania rutynowe systemy wiedzy- wspierają pracowników odpowiedzialnych za gromadzenie danych, a ich celem jest pomoc w zakresie odkrywania, organizowania i integrowania nowej wiedzy oraz kontrola przepywu dokumentów sysytemu zarządcze- wspierają menedżerów średniego szczebla w zakresie monitoringu, kontroli, podejmowania decyzji oraz prowadzenia działań administracyjnych systemy strategiczne- pomagają menadżerom najwyższego szczebla w wyznaczaniu zagadnień strategicznych i długofalowych trendów. Funkcje SIM:
Podstawową funkcją SIM jest dostarczanie właściwej informacji na potrzeby zarządzania procesami marketingowymi w firmie.
Na tak ogólnie sformułowane zadanie składają się trzy obszary zadań SIM:
dostarczanie informacji na potrzeby opracownia strategii marketingowej firmy oraz dla wspomagania procesu podejmowania decyzji;
zapewnienie przepływu infrmacji między trzema poziomami zarządzania, ze szczególnym uwzgędnienim potrzeb informacyjnych najwyższego szczebla;


(…)

…, badanie ich przyczyn są konecją systemów informowania kierownictwa zastosowaną do potrzeb marketingu stanowią kombinację ilościowych danych marketingowych oraz technologii informacyjnej (INF*ACT - Nielsen- zawiera dane z automatycznej identyfikacji towarów) Systemy wspomagania decyzji marketingowych (1980)
Są elastyczne wspierają decyzje kierownicze pozwalają na prowadzenie analiz typu “ co się stało…
… zarządzania, ze szczególnym uwzgędnienim potrzeb informacyjnych najwyższego szczebla;
kontrola działań marketingowych firmy.
Systemy wspomagania decyzji marketingowych:
zbiór narzędzi statystycznych i modeli decyzyjnych wraz z hardware i software, pozostawionych do dyspozycji kierownictwa z myślą o wspieraniu go w analizie danych i podejmowaniu lepszych decyzji marketingowych wśród narzędzi statystycznych znajdują się zarówno proste programy statystyczne, jak i wielowariantowe analizy statystyczne Bank modeli:
zestaw modeli, które wspomagają decydentów marketingowych w podejmowaniu lepszych decyzji marketingowych są wśród nich modele projektowania produktu, przewidywania sprzedaży nowego produktu, wyboru lokalizacji czy budzetowania marketingu-mix
Nowoczesny systemy wspomagania decyzji marketingowych…
podejście normatywne: najlepsze rozwiązanie dla danego problemu decyzyjnego wykorzystują wiedzę marketingową wykorzystują sztuczną inteligencję (DEALMAKER- McCann, Gallagher 1990, ADCAD- Burke 1990, dane ze sklepów detalicznych, ocena przekazów reklamowych) Marketingowe systemy z bazą wiedzy(1990)
Różnorodność metod analitycznych reprezetują zestruktualizowaną wiedzę wnioskowanie za pomocą modeli…
…- możliwość śledzenia trendów interesujących użytkownika, identyfikacja problemów i zadawanie nowych pytań na podstawie uzyskanej informacji łatwość w użytkowaniu Korzyści wynikające ze stosowania systemów wspomagania decyzji marketingowych:
zwiększona wydajność pracowników zwiększona efektywność zarządzania zwiększona szybkość reakcji na zmiany szybsze i głębsze poznanie dynamiki rynkowej bardziej rozległe…
… stosowanie koncepcji sieciowych reprezentacji wiedzy (wnioskowanie na podstawie przypadków, sieci neuronowe)
(Wierenga- 1990, Dutta-1993, Luger, Stublefield -1993, BMA-Brand Manager Assistant- McCann, Lahti, hill 1991-monitorowanie i analiza marek produktów)
Marketingowe systemy z bazą przypadków (sytuacji decyzyjnych) (1995)
Wykorzystywanie bilbioteki przypadków wykorzystywanie metody wnioskowania…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz