Sygnalizacja przejazdowa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 602
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sygnalizacja przejazdowa - strona 1

Fragment notatki:

Sygnalizacja przejazdowa
Urządzenia zabezpieczające ruch na jednopoziomowych skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami kołowymi, nazywane krótko urządzeniami syg­nalizacji przejazdowej, służą do ostrzegania użytkowników dróg o niebezpie­czeństwie wywołanym przez przejeżdżający pociąg. Ostrzeganie może być włączone przez personel lub automatycznie przez zbliżający się pociąg.
Urządzenia zabezpieczające przejazdy (zapory drogowe) są obsługiwane przez personel w przypadku, kiedy droga kołowa krzyżuje się z kilkoma tora­mi głównymi, z torami na których często odbywają się manewry lub gdy wymaga tego sytuacja lokalna. Są to skrzyżowania zaliczane w kolejnictwie polskim do kategorii A. W innych przypadkach, kiedy natężenie ruchu będące iloczynem pojazdów drogowych i kolejowych przejeżdżających przez skrzyżo­wanie w czasie jednej doby jest większe niż 50 000 pojazdów, przejazdy są zabezpieczane samoczynnie włączaną przez zbliżający się pociąg sygnalizacją oraz samoczynnie działającymi zaporami, zamykającymi drogę na połowie szerokości. Przy natężeniu ruchu 20000-50000 pojazdów na dobę stosuje się sygnalizację samoczynną bez zapór. Są to skrzyżowania kategorii B i C. Przy mniejszym natężeniu wystarcza oznakowanie stałe za pomocą znaków drogowych, nie uzależnione od zbliżania się pociągu.
Ponieważ urządzenia działają automatycznie i nie wymagają dozoru na miejscu, stosuje się często zdalną kontrolę ich pracy, której rolą jest sygnali­zowanie dyżurnemu ruchu i personelowi utrzymania nieprawidłowości w dzia­łaniu urządzeń.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz