To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
SUPER EXPRESS 1,6 zł 311 tys nakład powstał 1991 z Ekspresu wieczornego gwiazdy, celebry ci ma wydanie w stanach Wyd. Murator red. Nacz.: Sławomir Jastrzębowski mniej ostra niż Fakt bazowanie na emocjach wykrzykniki w tytułach nawiązywanie kontaktu z czytelnikiem 4 miejsce w czytelnictwie- 6,68% gazeta jest bardziej wiarygodna, gdy pojawiają się wypowiedzi znanych ludzi zawsze pisze się wiek przy nazwisku - daje to punkt odniesienia, pozwala ocenić wydarzenia
Przed wyborami w 1993 i 1995 roku złamał obowiązującą media ciszę przedwyborczą, publikując wyniki sondaży przedwyborczych. Głośnym echem odbiło się również opublikowanie przez dziennik zdjęć ciała zastrzelonego w Iraku korespondenta TVP, Waldemara Milewicza oraz fotomontażu przedstawiającego trenera Leo Beenhakkera z odciętymi głowami trenera Niemiec Joachima Löwa i piłkarza Michaela Ballacka.
Pod koniec września 2006 r. "Super Express" przegrał proces z Edytą Górniak o ochronę dóbr osobistych.
Od 15 kwietnia 1996 ukazuje się wydanie Super Expressu dla Polonii amerykańskiej; jest to zarazem pierwsza zagraniczna edycja gazety ogólnopolskiej. Jej naczelnym jest od 2008 roku Adam Michejda, który wcześniej pełnił funkcję wicenaczelnego w polskiej redakcji gazety. Siedziba nowojorskiego oddziału mieści się na Manhattanie, na ulicy John Street, niedaleko WTC. Wydawcą pisma w USA jest Marek Rygielski.
- “Super Express”
- od początku "Super Express" przybrał charakter dziennika bulwarowego - "wielkonakładowa prasa sensacyjna"
- autorem sukcesu pisma był Grzegorz Lindenberg - współzałożyciel “Gazety Wyborczej”
- został prezesem spółki wydającej “Super Express” oraz jego pierwszym redaktorem naczelnym
- zwartość pisma stopniowo ewoluowała
- w początkach lat 90. nie odbiegało radykalnie od innych gazet informacyjnych (zwłaszcza lokalnych).
- wyróżniał je apolityczny charakter oraz koncentrowanie się na sensacji i tematyce obyczajowej.
- zaletą dziennika był bliski kontakt z czytelnikami
- Inicjowano różnorodne akcje, uruchomiono gorącą linię (czytelnicy dostarczali sensacyjnych informacji)
- liczne i bardzo popularne konkursy (w 1995 r. rekordowy w polskiej prasie codziennej nakład - 2 mln egz.)
- sprzedaż 30% akcji szwedzkiemu koncernowi Tidnings AB Marieberg
- kłopoty finansowe pisma mimo tego, iż w 1994 r. “Super Express” pod względem nakładu był drugim polskim pismem codziennym; - dzięki inwestycjom od kwietnia 1995 r. SE mógł ukazywać się w kolorze.
- najwyższą popularność dziennik odnotował w 1998 r. (pół miliona egzemplarzy)
- 2005 r. - nakład: 359 tys. / sprzedaż: 216 tys. egz.;
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)