To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
V. STYLE KIEROWANIA 1. ROZWÓJ BADAN NAD STYLAMI KIEROWANIA - autokrata - demokrata - „laissez-faire” 2. GŁOWNE MODELE STYLÓW KIEROWANIA Siatka stylow kierowania wg Blacie i Mouton 1. styl bierny (niska orientacja na ludzi i na zadania) 2. styl autokratyczny (niska orientacja na ludzi, wysoka orientacja na zadania) 3. styl kompromisowy (srednia orientacja na ludzi i zadania) 4. styl demokratyczny (wysoka orientacja na ludzi, niska na zadania) 5. styl przywódczy (wysoka orientacja na ludzi i zadania) Skrzynka stylow kierowania wg Redlina 1. bierny 2. biurokratyczny (zorientowany wyłącznie na efektywność 3. altruistyczny (zorientowany na kontakty z ludzmi) 4. promocyjny (kontakty z ludzmi i efektywność) 5. autokratyczny (wyłącznie zadania) 6. autokratyczno-zyczliwy (efektywność i zadania) 7. kompromisowy (kontakty z ludzmi i zadania) 8. realizacyjny (zadania ludzie i efektywność) Najlepiej zorientowany na wyniki ilościowe – AUTOKRATYCZNY Jakos i innowacyjnosc – DEMOKRATYCZNY (ALTRUISTYCZNY) 3. STYLE KIEROWANIA A STYLE WYKONAWSTWA Trojkat zarzadzania LEBELA : A) style kierowania: 1. absolutystyczny – nastawiony tylko na rezultaty 2. narcystyczny – dominuje „zajmowanie się soba” 3. paternalistyczny – oparty na trosce o wykonawcow 4. koncentracyjny – utrzymanie dobrych stosukowo z wykonawcami 5. partycypacyjny – wytworzenie współpracy w zespole 6. technokratyczny – zaklada preferowanie kompetencji 7. zarządzający – koordynujący całość B) style wykonawstwa: 1. pracus – mysli tylko o pracy, zadaniach, malo troszczy się o stosunki z otoczeniem 2. zbuntowany – pragnie siebie afirmowac, ma trudności z integracja w zespole i zaakceptowaniem kierownika 3. posluszny – podporzadkowuje się calkowiecie kierownikowi 4. współdziałający – akceptuje dialog z ryzykiem gadaniny i zmniejszenia rezultatow 5. ulegly – akceptuje to co się dzieje, dobrze integruje się z zespolem, lecz jego osobowość ulega zatarciu 6. niezależny – zajmuje miejsce stosowne do swoich kompetencji i umiejętności lecz zle znosi ograniczenia ze strony kierownictwa 7. parter – swiadomy swoich ograniczen, sytuuje się bez problemow wśród innych, ale jest prawdziwym liderem VI. METODY TWÓRCZEGO ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW W ZARZĄDZANIU 1. POJĘCIA I PROCESY TWÓRCZEGO MYŚLENIA Nurty rozwojowe inwentyki (heurystyki, innowatyki) 1. badanie procesow twórczego myslenia 2. opracowywanie, kodyfikacja i strategia zastosowan metod twórczego rozwiązywania problemow
(…)
… rozwiązań poprzez „odnowienie” problemu
3. ocena wariantow rozwiązań i wybor wariantu optymalnego
Fazy mieszane w procesie twórczym:
1. faza logiczna
2. faza intuicyjna
3. faza krytyczna
2. BURZA MÓZGÓW
Zasady (reguly) burzy mózgów :
1. wylaczenie wszelkiej oceny krytycznej w procesie generowania pomysłów
2. niczym nie skrepowana wyobraźnia jest mile widziana w trakcie zgłaszania pomysłow
3…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)