Studium przypadku-opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 7
Wyświetleń: 595
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Studium przypadku-opracowanie - strona 1 Studium przypadku-opracowanie - strona 2 Studium przypadku-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

IBM
Jakie strategie wykorzystał IBM przy osiągnięciu sukcesu ? Firma IBM wykorzystała następujące strategie przy osiągnięciu sukcesu:
Strategia rozwoju rynku - ma ona na celu pozyskanie dla dotychczasowego produktu nowych rynków zbytu. W przypadku IBM dokonywało się to przez:
stworzenie dla danego produktu rynku dodatkowego
rozszerzenie cech produktu pod kątem potrzeb określonej kategorii nowych nabywców - czyli uzupełnienie oferty samych komputerów o dodatkowe usługi związane z ich użytkowaniem i obsługą.
objęcie programem marketingowym dodatkowego segmentu rynku - czyli dostosowanie produktu, sieci dystrybucji i programu promocyjnego do potrzeb i wymagań nowego segmentu rynku)
Strategie stymulacji rynku
Poprzez strategię preferencji IBM adresował swoje produkty i usługi do tzn. nabywców markowych, a więc takich, którzy nie przywiązywali zasadniczej wagi do ceny produktu, a kierowali się w decyzjach rynkowych przede wszystkim jakością produktu i poziomem zaspokajania ich indywidualnych, często wyszukanych potrzeb i preferencji. Przywiązują oni dużą wagę do poziomu obsługi i opinii, jaką cieszy się marka produktu lub firma.
Od początku lat 80 IBM stosował strategie penetracji rynku czyli poszukiwali możliwości zwiększenia sprzedaży dotychczasowego produktu (komputery) na dotychczasowym rynku. Uzyskali to między innymi dzięki:
Zwiększeniu zakupów przez dotychczasowych nabywców - poprzez doskonalenie swojego produktu - czyli rozwój technologii i co za tym idzie coraz lepsze komputery oraz zwiększeniu promocji i utrzymanie usług dodatkowych na wysokim poziomie (adekwatnym do zmian technologicznych)
Przeprowadź analizę SWOT dwoma metodami dla IBM?
Silne strony
Duże zaplecze szkoleniowe
Nowoczesne systemy wdrożeniowe
Ludzie (specjaliści, programiści)
Wyrobiona marka „dobrego specjalisty”
Szczególna troska o klienta
Słabe strony
Technologia
Wysokie koszty obsługi
Szanse
Rozwój technologii
Poszerzanie zakresu wiedzy
Rozszerzanie możliwości wykorzystania komputerów w nowych dziedzinach
Potrzeba indywidualnej pomocy we wdrażaniu nowych technologii
Dynamiczny rozwój internetu i firm typu e-commerce
Taniejąca technologia
Możliwość poszerzenia oferty o całą sferę produktów i usług związaną z obsługą i wykorzystaniem internetu
Zainteresowanie odbiorców indywidualnych nowymi technologiami


(…)

…:
„Przez długi czas było wiadomo, że IBM jest najlepszą firmą komputerowa, chociaż nie posiadał najlepszej technologii i najlepszych produktów.” IBM nie był tak zaabsorbowany technologicznymi aspektami swoich produktów jak niektórzy z jego konkurentów: Honeywell, Control Data czy Univac. To czym był IBM szczególnie zainteresowany, to pomoc klientom firmy w osiągnięciu efektywności i powodzenia w wykorzystaniu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz