Strategie rozwoju - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 574
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie rozwoju - wykład - strona 1 Strategie rozwoju - wykład - strona 2 Strategie rozwoju - wykład - strona 3

Fragment notatki:

STRATEGIE  ROZWOJU    STRATEGIE ROZWOJU  •  Nie zawsze początkowa przewaga dzięki innowacji sprawia, że przedsiębiorstwo (produkt)  odniesie sukces rynkowy.  •  Czynników warunkujących sukces lub porażkę jest znacznie więcej  Przewaga rynkowa, dzięki innowacji  •  Konkurencja rynkowa wymaga, aby  myśleć w kategoriach  strategicznego trójkąta  -  my,  klient  i  nasi  rywale.  Prowadzenie  biznesu  polega  na  osiąganiu  strategicznej  przewagi  konkurencyjnej spełniającej trzy kryteria:   musi ona być istotna z punktu widzenia klienta,  zauważona przez niego i możliwa do utrzymania   Przewaga rynkowa, dzięki innowacji  •  W 1957 roku Siemens opracował Model 2002 - pierwszy na świecie produkowany seryjnie  komputer całkowicie oparty na układach scalonych. IBM wprowadził podobne komputery  później, bo w 1959 roku. Mimo to wiodącą pozycję na rynku osiągnął IBM   Przewaga rynkowa, dzięki innowacji  •  Słabość  wielu  firm  nie  polega  na  słabości  produktu  lub  technologii,  lecz  na  niedociągnięciach  w  procesie  przekształcania  wiedzy  i  umiejętności  firmy  w  przewagę  konkurencyjną na rynku.   •   Mówi  Tomas  J.  Watson  Jr.,  były  szef  IBM:  -  Ciągle  wyprzedzaliśmy  rywali,  bo  wiedzieliśmy,  jak  sprzedać  klientom  informacje  o  produkcie,  jak  sprawnie  zainstalować  nasze urządzenia i jak utrzymać raz zdobytego klienta.   Przewaga rynkowa, dzięki innowacji  •  W  1979  roku  europejskie  firmy  -  Olympia,  Olivetti  i  Triumph-Adler  -  wyprzedzały  japońskich konkurentów o trzy  lata w produkcji  elektronicznych  maszyn  do pisania. Nie  udało im się jednak wykorzystać tej przewagi, aby podbić światowy rynek.   Przewaga rynkowa, dzięki innowacji  •  Podobnie wyglądała sytuacja w branży sprzętu wideo. Eksperci ocenili system Video 2000  opracowany przez Phillipsa i Grundiga jako znacznie lepszy od systemu VHS Matsushity.  „Mimo to europejskie firmy musiały pogodzić się z porażką w wyścigu o wiodącą pozycję  na świecie, bo nie skoncentrowały się przede wszystkim na potencjale zdobycia światowych  rynków przez ich produkty" - uważa japoński ekspert od strategii Kenichi Ohmae.    Przewaga rynkowa, dzięki innowacji  •  W latach 90. Microsoft pokonał Wordstar, Harvard Graphics i Lotusa 1-2-3 nie dlatego, że  miał  lepsze  oprogramowanie,  lecz  dlatego  że  jego  produkty  stały się standardem  dzięki  lepszej  pozycji  rynkowej  i  sprytnemu  systemowi  sprzedaży 

(…)

… w ten sposób wzmocnić wśród kadry menedżerskiej VW
poczucie współodpowiedzialności, oraz pozwolić na pełniejsze zrozumienie potrzeb
klientów
CYKL ŻYCIA ORGANIZACJI
• Cykl życia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
• Strategia zarządzania zasobami ludzkimi musi się zmieniać, zależnie od fazy rozwoju
danej firmy.
ETAP I.
Na etapie powstawania firmy najważniejsze jest przyciągnięcie ludzi o najwyższych…
… w ten sposób wzmocnić wśród kadry menedżerskiej VW
poczucie współodpowiedzialności, oraz pozwolić na pełniejsze zrozumienie potrzeb
klientów
CYKL ŻYCIA ORGANIZACJI
• Cykl życia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
• Strategia zarządzania zasobami ludzkimi musi się zmieniać, zależnie od fazy rozwoju
danej firmy.
ETAP I.
Na etapie powstawania firmy najważniejsze jest przyciągnięcie ludzi o najwyższych…

kwalifikacjach zawodowych. Będą oni stanowić koło zamachowe całej organizacji. Aby
osoby takie były zainteresowane podjęciem pracy, firma jest skłonna płacić wynagrodzenia
co najmniej równe stawkom rynkowym lub wyższe.
ETAP II.
Na etapie rozwoju organizacja inwestuje w rozszerzanie działalności i w marketing.
Pracownicy muszą sprostać zwiększającym się zapotrzebowaniom na produkty i usługi.
Często na tym etapie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz