To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
STRATEGIE ROZWOJU STRATEGIE ROZWOJU • Nie zawsze początkowa przewaga dzięki innowacji sprawia, że przedsiębiorstwo (produkt) odniesie sukces rynkowy. • Czynników warunkujących sukces lub porażkę jest znacznie więcej Przewaga rynkowa, dzięki innowacji • Konkurencja rynkowa wymaga, aby myśleć w kategoriach strategicznego trójkąta - my, klient i nasi rywale. Prowadzenie biznesu polega na osiąganiu strategicznej przewagi konkurencyjnej spełniającej trzy kryteria: musi ona być istotna z punktu widzenia klienta, zauważona przez niego i możliwa do utrzymania Przewaga rynkowa, dzięki innowacji • W 1957 roku Siemens opracował Model 2002 - pierwszy na świecie produkowany seryjnie komputer całkowicie oparty na układach scalonych. IBM wprowadził podobne komputery później, bo w 1959 roku. Mimo to wiodącą pozycję na rynku osiągnął IBM Przewaga rynkowa, dzięki innowacji • Słabość wielu firm nie polega na słabości produktu lub technologii, lecz na niedociągnięciach w procesie przekształcania wiedzy i umiejętności firmy w przewagę konkurencyjną na rynku. • Mówi Tomas J. Watson Jr., były szef IBM: - Ciągle wyprzedzaliśmy rywali, bo wiedzieliśmy, jak sprzedać klientom informacje o produkcie, jak sprawnie zainstalować nasze urządzenia i jak utrzymać raz zdobytego klienta. Przewaga rynkowa, dzięki innowacji • W 1979 roku europejskie firmy - Olympia, Olivetti i Triumph-Adler - wyprzedzały japońskich konkurentów o trzy lata w produkcji elektronicznych maszyn do pisania. Nie udało im się jednak wykorzystać tej przewagi, aby podbić światowy rynek. Przewaga rynkowa, dzięki innowacji • Podobnie wyglądała sytuacja w branży sprzętu wideo. Eksperci ocenili system Video 2000 opracowany przez Phillipsa i Grundiga jako znacznie lepszy od systemu VHS Matsushity. „Mimo to europejskie firmy musiały pogodzić się z porażką w wyścigu o wiodącą pozycję na świecie, bo nie skoncentrowały się przede wszystkim na potencjale zdobycia światowych rynków przez ich produkty" - uważa japoński ekspert od strategii Kenichi Ohmae. Przewaga rynkowa, dzięki innowacji • W latach 90. Microsoft pokonał Wordstar, Harvard Graphics i Lotusa 1-2-3 nie dlatego, że miał lepsze oprogramowanie, lecz dlatego że jego produkty stały się standardem dzięki lepszej pozycji rynkowej i sprytnemu systemowi sprzedaży
(…)
… w ten sposób wzmocnić wśród kadry menedżerskiej VW
poczucie współodpowiedzialności, oraz pozwolić na pełniejsze zrozumienie potrzeb
klientów
CYKL ŻYCIA ORGANIZACJI
• Cykl życia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
• Strategia zarządzania zasobami ludzkimi musi się zmieniać, zależnie od fazy rozwoju
danej firmy.
ETAP I.
Na etapie powstawania firmy najważniejsze jest przyciągnięcie ludzi o najwyższych…
… w ten sposób wzmocnić wśród kadry menedżerskiej VW
poczucie współodpowiedzialności, oraz pozwolić na pełniejsze zrozumienie potrzeb
klientów
CYKL ŻYCIA ORGANIZACJI
• Cykl życia organizacji a strategia zarządzania zasobami ludzkimi
• Strategia zarządzania zasobami ludzkimi musi się zmieniać, zależnie od fazy rozwoju
danej firmy.
ETAP I.
Na etapie powstawania firmy najważniejsze jest przyciągnięcie ludzi o najwyższych…
…
kwalifikacjach zawodowych. Będą oni stanowić koło zamachowe całej organizacji. Aby
osoby takie były zainteresowane podjęciem pracy, firma jest skłonna płacić wynagrodzenia
co najmniej równe stawkom rynkowym lub wyższe.
ETAP II.
Na etapie rozwoju organizacja inwestuje w rozszerzanie działalności i w marketing.
Pracownicy muszą sprostać zwiększającym się zapotrzebowaniom na produkty i usługi.
Często na tym etapie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)