Strategie wobec konkurentów

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 931
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategie wobec konkurentów  - strona 1 Strategie wobec konkurentów  - strona 2 Strategie wobec konkurentów  - strona 3

Fragment notatki:


Zachowania przedsiębiorstwa działającego w otoczeniu konkurencyjnym w stosunku do konkurencji Unikanie konkurencji:
współpraca z konkurentami z zachowaniem ich odrębności jako podmiotów rynku;
eliminowanie konkurentów z rynku za pomocą dużych zasobów;
powoływanie do życia przez przedsiębiorstwa i firmy konkurencyjne jednego podmiotu;
wykorzystywanie przewagi konkurencyjnej lub konkurencji monopolistycznej.
Uczestnictwo w procesach konkurencji:
podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do utrzymania dotychczasowej pozycji na rynku (strategie obronne);
wyprzedzanie przedsięwzięć konkurencyjnych konkurentów (strategie kreatywne);
dostosowywanie się do przedsięwzięć konkurencyjnych konkurentów (strategie adaptacyjne).
Strategie obronne Polegają na obronie przez przedsiębiorstwo osiągniętej pozycji na rynku, która odpowiada jego aspiracjom w danym czasie.
Ich wyborowi sprzyja szybki rozwój segmentu rynku, który zapewnia przedsiębiorstwu pożądany rozwój bez konieczności zwiększenia udziału w rynku.
Są preferowane przez przedsiębiorstwa, które:
mają duży udział w rynku;
działają w otoczeniu konkurencyjnym o dużym stopniu rozproszenia i aktywności.
Charakteryzują się ograniczoną dynamiką struktury oraz kształtu instrumentów marketingu (wysokim stopniem ich trwałości).
Założenie i rodzaje strategii aktywnych Założenie strategii aktywnych Założeniem strategii aktywnych jest dążenie przedsiębiorstwa do rozwoju swojej działalności w tempie szybszym niż rozwija się segment rynku, w którym ono działa.
Rodz aje strategii aktywnych strategie aktywne strategia frontalnej konfrontacji strategia selektywnego oddziaływania strategia omijania konkurentów Strategia frontalnej konfrontacji Jest stosowana najczęściej wtedy, kiedy przedsiębiorstwo zmierza do rozszerzenia segmentu rynku lub zwiększenia w nim udziału kosztem konkurentów w sytuacji nie dysponowania wystarczającymi informacjami o konkurentach.
Jej założeniem jest przekonanie, że o skuteczności konkurencji decyduje przede wszystkim liczba oraz siła instrumentów marketingu.
Polega na stosowaniu oraz równoczesnych zmianach wielu lub wszystkich instrumentów marketingu (wymaga to posiadania dużych zasobów).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz