Strategia w turystyce

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 644
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia w turystyce - strona 1

Fragment notatki:

STRATEGIA W TURYSTYCE STRATEGIA POZIOMEGO ( HORYZONTALNEGO) WZROSTUI SPRZEDAŻY - polega na zwiększeniu liczby obcych rynków, na których przedsiębiorstwo lokuje klientów krajowych lub przyciąga cudzoziemców pragnących zwiedzić macierzysty kraj tego przedsiębiorstwa. Stosowana głównie przez duże, bogate firmy mające zaoferować odpowiednio duży zakres atrakcji i usług, zwykle o wysokim standardzie. Stosują ją głównie firmy z krajów dysponujących ciekawymi dobrami turystycznymi rzadko małe firmy, które z trudnością znajdują na obcych rynkach skłonnych do współpracy tour-operatorów.
STRATEGIA PIONOWEGO (WERTYKALNEGO) WZROSTU SPRZEDAŻY - polega na dążeniu do zwiększenia sprzedaży na ograniczonej liczbie rynków z tendencją do koncentracji na rynkach najbardziej dochodowych (pewnych) zmienia ona do penetracji wybranych rynków przy szerokim wykorzystaniu narzędzi segmentacji, łączy się ze stosowaniem odpowiedniej polityki cen, promocji, dystrybucji. Stosowana jest głównie przez firmy małe, średnie, których zasoby nie pozwalają na stosowanie środków marketingowych pozwalających na opanowanie większej liczby rynków.
STRATEGIA STANDARYZACJI (UNIKACJI) PRODUKTU - wychodzą z założenia, ze różne grupy ludności (np. młodzież) często akceptują uniwersalne wzorce np.: wypoczynku, coraz większego znaczenia nabierają kryteria segmentacji rynku jednolite w skali międzynarodowej, jak cechy demograficzne dochody, styl życia. Wykorzystując to zjawisko wiele firm zorientowało się wyłącznie na to i segment o ponad przyrodzonym zasięgu.
STRATEGIA RÓŻNICOWANIA PRODUKTU - tendencja odwrotna do poprzedniej - postuluje konieczność różnicowania produktu i innych składników oddziaływania na konsumenta.
Najbardziej rozpowszechnioną formą kompromisu między standaryzacją a zróżnicowaniem produktu turystycznego jest sprzedaż standardowego pakietu usługowego składającego się z usług podstawowych ( nocleg, wyżywienie, przejazd itp.) przy pozostawieniu pełnej swobody w zakresie zakupu usług uzupełniających turystycznych (dodatkowe wycieczki, dodatkowe ubezpieczenia, wynajem sprzętu sportowego)
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz