Strategia rozwoju sklepu Iglo (16 stron).doc

Nasza ocena:

5
Pobrań: 21
Wyświetleń: 3346
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia rozwoju sklepu Iglo (16 stron).doc - strona 1 Strategia rozwoju sklepu Iglo (16 stron).doc - strona 2 Strategia rozwoju sklepu Iglo (16 stron).doc - strona 3

Fragment notatki:

Dokładna tematyka notatki jest następująca: charakterystyka przedsiębiorstwa, opis firm, działalność przedsiębiorstw, zaopatrzenie, zbyt, instytucje regulujące i wspomagające działalność firmy, stan majątkowy przedsiębiorstwa, rynek, personel przedsiębiorstwa, dane bilansowe, dane finansowe firmy, rachunek wyników, misja przedsiębiorstwa, główne cele firmy, analiza swot bieżącej sytuacji firmy, ogólny model danych sklepu, podstawowe problemy sklepu, sfery działania przedsiębiorstwa, modele funkcji, model dynamiczny procesu obsłuż zakup towaru, model dynamiczny procesu ?obsłuż sprzedaż towaru, opracowanie założeń strategii biznesu, propozycje rozwiązań problemów, przykładowy tygodniowy grafik dostaw sklepu, analiza kosztów i przewidywanych zysków.

STRATEGIA ROZWOJU SKLEPU Iglo
I. Charakterystyka przedsiębiorstwa
Opis firmy
Nazwa firmy: Sklep ogólnospożywczy „Iglo”.
Siedziba firmy: Forma organizacyjno - prawna firmy: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
Struktura kapitału przedsiębiorstwa: 100% kapitału - właściciel.
Data rozpoczęcia działalności gospodarczej: 01. 03. 1996 r.
Zakres działalności przedsiębiorstwa: sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanym sklepie.
Nr statystyczny REGON: Nr identyfikacji podatkowej NIP: Struktura organizacyjna: jednoszczeblowa. Kierownikiem jest właściciel sklepu, który podejmuje kluczowe decyzje dotyczące działalności sklepu.
Działalność przedsiębiorstwa
Branża, w której działa przedsiębiorstwo: branża spożywcza.
Obszar działania: rynek lokalny.
Towary oferowane przez firmę: szeroka gama artykułów spożywczych.
Nazwa towaru
Opis
Udział w obrotach ogółem
Artykuły nabiałowe
Artykuły piekarnicze
Owoce i warzywa
Artykuły chemiczne
Słodycze i napoje
Mięso i wędliny
Przetwory spożywcze
Sery, jogurty, śmietana itp.
Chleb, bułki, ciastka
Różne
Chemia gospodarcza itp.
Cukierki, czekolady, napoje gazowane itp.
Kiełbasy, szynki, schab, polędwice itp.
Kawa, herbata, przetwory rybne itp.
20%
20%
10%
25%
5%
5%
15%
Czym towary firmy wyróżniają się od towarów konkurencji:- duży asortyment- dobra jakość- niskie ceny w stosunku do konkurencji, np. 1) mięso i wędliny - ceny niższe o ok. 5% 2) nabiał - ceny niższe o ok. 6% 3) słodycze - ceny na tym samym poziomie jak u konkurencji
Zaopatrzenie- obecni dostawcy
Nazwa dostawcy
Rodzaj dostaw
Udział w całości danych dostaw
Termin płatności
Piekarnia „Agata”
Firma Kowalski
Hurtownia „Zdrowie”
Hurtownia „Błysk”
Hurtownia „Słod-hurt”
Firma „Jabłotex”
Firma M&G
Art. piekarnicze Mięso i wędliny
Art. nabiałowe
Art. chemiczne
Słodycze i napoje
Warzywa i owoce
Przetwory spożywcze


(…)

… przedsiębiorstwa w stosunku do konkurencyjnych firm: Niskie ceny, dobra jakość oferowanych towarów, miejsca parkingowe, miła i fachowa obsługa, dogodne godziny otwarcia (codziennie od 600 do 2000).
Personel przedsiębiorstwa - liczba zatrudnionych: Dwie osoby, wykształcenie zasadnicze handlowe i dwie osoby, wykształcenie średnie handlowe; właściciel - kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności handlowej, wykształcenie średnie, ukończony kurs prowadzenia książki przychodów i rozchodów.
Instytucje regulujące i wspomagające działalność firmy: Działalność firmy jest regulowana przez takie instytucje jak: Urząd Skarbowy w J-biu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Sanepid, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Handlową. Działalność firmy jest wspomagana przez Bank Śląski S.A. w J-biu, gdzie przedsiębiorstwo…
… kadra
Parking dla samochodów przed sklepem
Niewielka liczba dużych odbiorców
Wysoki poziom kosztów
Słabo rozwinięty public relations
Małe możliwości finansowania nowych przedsięwzięć
Brak komputeryzacji firmy
Słabo rozwinięta współpraca z bankiem
Szanse
Zagrożenia
Pojawienie się nowych klientów w związku z rozbudową osiedla
Budowa nowego przedszkola na sąsiednim osiedlu i możliwość współpracy z mającą się tam mieścić stołówką.
Generalny wzrost zapotrzebowania na produkty spożywcze
Możliwość poszerzenia asortymentu o artykułu łatwo psujące się.
Komputeryzacja
Możliwość pojawienia się nowych konkurentów
Nowe, niekorzystne rozwiązania prawno - podatkowe
Zagrożenie bezrobociem (część mieszkańców osiedla pracuje w lokalnych kopalniach węgla kamiennego, które mają zostać zamknięte)
Zmiana potrzeb i gustów nabywców…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz