Strategia rozwoju sklepu Iglo

Nasza ocena:

5
Pobrań: 35
Wyświetleń: 728
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Strategia rozwoju sklepu Iglo - strona 1 Strategia rozwoju sklepu Iglo - strona 2 Strategia rozwoju sklepu Iglo - strona 3

Fragment notatki:

STRATEGIA ROZWOJU SKLEPU Iglo I. Charakterystyka przedsiębiorstwa Opis firmy Nazwa firmy: Sklep ogólnospożywczy „Iglo”.
Siedziba firmy: Forma organizacyjno - prawna firmy: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
Struktura kapitału przedsiębiorstwa: 100% kapitału - właściciel.
Data rozpoczęcia działalności gospodarczej: 01. 03. 1996 r.
Zakres działalności przedsiębiorstwa: sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanym sklepie.
Nr statystyczny REGON: Nr identyfikacji podatkowej NIP: Struktura organizacyjna: jednoszczeblowa. Kierownikiem jest właściciel sklepu, który podejmuje kluczowe decyzje dotyczące działalności sklepu. Działalność przedsiębiorstwa Branża, w której działa przedsiębiorstwo: branża spożywcza.
Obszar działania: rynek lokalny.
Towary oferowane przez firmę: szeroka gama artykułów spożywczych. Nazwa towaru
Opis
Udział w obrotach ogółem
Artykuły nabiałowe
Artykuły piekarnicze
Owoce i warzywa
Artykuły chemiczne
Słodycze i napoje
Mięso i wędliny
Przetwory spożywcze
Sery, jogurty, śmietana itp.
Chleb, bułki, ciastka
Różne
Chemia gospodarcza itp.
Cukierki, czekolady, napoje gazowane itp.
Kiełbasy, szynki, schab, polędwice itp.
Kawa, herbata, przetwory rybne itp.
20%
20%
10%
25%
5%
5%
15%
Czym towary firmy wyróżniają się od towarów konkurencji: - duży asortyment - dobra jakość - niskie ceny w stosunku do konkurencji, np. 1) mięso i wędliny - ceny niższe o ok. 5% 2) nabiał - ceny niższe o ok. 6% 3) słodycze - ceny na tym samym poziomie jak u konkurencji
Zaopatrzenie - obecni dostawcy Nazwa dostawcy
Rodzaj dostaw
Udział w całości danych dostaw
Termin płatności
Piekarnia „Agata”


(…)

… przedsiębiorstwa w stosunku do konkurencyjnych firm: Niskie ceny, dobra jakość oferowanych towarów, miejsca parkingowe, miła i fachowa obsługa, dogodne godziny otwarcia (codziennie od 600 do 2000).
Personel przedsiębiorstwa - liczba zatrudnionych: Dwie osoby, wykształcenie zasadnicze handlowe i dwie osoby, wykształcenie średnie handlowe; właściciel - kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności handlowej, wykształcenie średnie, ukończony kurs prowadzenia książki przychodów i rozchodów.
Instytucje regulujące i wspomagające działalność firmy: Działalność firmy jest regulowana przez takie instytucje jak: Urząd Skarbowy w J-biu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Sanepid, Państwową Inspekcję Pracy, Państwową Inspekcję Handlową. Działalność firmy jest wspomagana przez Bank Śląski S.A. w J-biu, gdzie przedsiębiorstwo…
… kadra
Parking dla samochodów przed sklepem
Niewielka liczba dużych odbiorców
Wysoki poziom kosztów
Słabo rozwinięty public relations
Małe możliwości finansowania nowych przedsięwzięć
Brak komputeryzacji firmy
Słabo rozwinięta współpraca z bankiem
Szanse
Zagrożenia
Pojawienie się nowych klientów w związku z rozbudową osiedla
Budowa nowego przedszkola na sąsiednim osiedlu i możliwość współpracy z mającą się tam mieścić stołówką.
Generalny wzrost zapotrzebowania na produkty spożywcze
Możliwość poszerzenia asortymentu o artykułu łatwo psujące się.
Komputeryzacja
Możliwość pojawienia się nowych konkurentów
Nowe, niekorzystne rozwiązania prawno - podatkowe
Zagrożenie bezrobociem (część mieszkańców osiedla pracuje w lokalnych kopalniach węgla kamiennego, które mają zostać zamknięte)
Zmiana potrzeb i gustów nabywców…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz