Strategia Make or Buy stosowana jest w odniesieniu do dwóch różnych decyzji. I tak, wg R. Bennett'a polega na wyborze pomiędzy zaopatrywaniem się w surowce czy półfabrykaty we własnym kraju a kupowaniem tych produktów w innych krajach. Do głównych kryteriów podejmowania decyzji autor zalicza:
ryzyko związane z kursem walut pomiędzy innymi krajami,
koszty produkcji w różnych krajach,
różnice w czasie obsługi partii dostaw.
Metodę Make or Buy stosuje się także w przypadku wewnętrznej lub zewnętrznej obsługi transportowej. I tak, np. gdy Boots z Wielkiej Brytanii (sektor farmaceutyczny) rozwinął swoją działalność w Tajlandii, powierzył całą obsługę transportową i magazynową MSAS Global Logistics z Londynu. Firma ta zbudowała sieć nowoczesnych magazynów oraz obsługę zapasów, a w pracach tych uczestniczą mieszkańcy Tajlandii.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)