TEORIA GIER 1. Dwóch kandydatów prowadzi kampanię wyborczą na urząd dziekana. Każdy z kandydatów D 1 i D 2 podejmuje decyzję, jaki rodzaj kampanii prowadzić, aby zwiększyć liczbę swoich wyborców, a tym samym odebrać głosy przeciwnikowi. Kandydaci mają do wyboru trzy rodzaje kampanii: A − agresywna w stosunku do konkurenta, K − oparta na krytyce przeszłości, O − przedstawiająca optymistyczny obraz przyszłości. Przeprowadzony sondaż oszacował, o ile procent każdy rodzaj prowadzonej kampanii przez kandydatów mógłby powiększyć krąg wyborców w zależności od rodzaju prowadzonych kampanii. W poniższej tabeli przedstawiono oceny procentowych zmian liczby wyborców w zależności od rodzaju prowadzonych kampanii. Znak minus znaczy utratę potencjalnych wyborców kandydata D 1 na korzyść kandydata D 2. Jeśli dla przykładu kandydaci jednocześnie będą prowadzili kampanię w stylu świetlanej przyszłości, to liczba wyborców kandydata D 2 wzrośnie o 7%. a) Czy rozważany problem decyzyjny jest grą dwuosobową o sumie zero? Jeśli tak to czy istnieje punkt siodłowy? b) Bazując na wynikach sondażu określ optymalne strategie dla obu kandydatów. c) Ostatnie sondaże stwierdziły, że nastąpiły zmiany w ocenie wpływu rodzaju kampanii na potencjalnych wyborców. W tabeli poniższej przedstawiono wyniki ostatnich opinii. Kandydat D 1 Kandydat D 2 A K O A -2% 4% 3% K -1% 5% 2% O 4% -7% -4% 2. Dwaj gracze A i B decydują się na grę o następującej macierzy wypłat. Znajdź rozwiązanie tej gry. A B B1 B2 B3 A1 4 0 2 A2 -2 7 1 3. (10.3 skrypt) Dwaj rywalizujący ze sobą cukiernicy − Jan i Cezary − zabiegają o zwiększenie swych udziałów na rynku. Każdy z nich może zastosować 4 strategie ( A − udzielenie rabatu; B − obniżka cen na niektóre produkty; C − przeprowadzenie specjalnych kampanii sprzedaży; D − kontynuacja bieżącej sprzedaży). Macierz korzyści przedstawiono poniżej. Znajdź optymalne rozwiązanie gry dla Jana. 4. Podaj zbiory decyzji dla graczy oraz macierz wypłat w następujących grach o sumie zero.
(…)
…
8
16
12
1
4. Podaj zbiory decyzji dla graczy oraz macierz wypłat w następujących grach o sumie zero.
a) Osoby A i B grają przeciw osobie C. Na ruch w grze składają się trzy posunięcia wykonane oddzielnie przez każdą z
tych osób. Posunięciem A jest włożenie do kopert numeru 4 albo 8, posunięciami B i C jest włożenie do swoich kopert
numeru 1 albo 2. Osoby uczestniczące w grze nie znają wykonanych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)