Standardy etyczne i biznesowe - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1281
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Standardy etyczne i biznesowe - omówienie - strona 1 Standardy etyczne i biznesowe - omówienie - strona 2 Standardy etyczne i biznesowe - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Standardy etyczne i biznesowe
Etyka indywidualna - uwarunkowania
Etyka - osobiste przekonania na temat dobrych i złych zachowań
Zachowanie etyczne - zachowanie zgodne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi
Zachowanie nieetyczne - zachowanie, które nie jest zgodne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi
Uwarunkowania etyki indywidualnej:
wpływ
rodziny
czynniki
sytuacyjne
wartości
i morale
doświadczenie
wpływ
rówieśników
Etyka indywidualna
wpływ rodziny - jednostki formują swoje standardy etyczne jako dzieci poprzez percepcję
wpływ rówieśników - kiedy dziecko dorasta i idzie do szkoły jest na nie wywierany wpływ przez rówieśników, z którymi wchodzi w interakcję
doświadczenie życiowe - indywidualne wydarzenia (pozytywne i negatywne) kształtują życie ludzi i przyczyniają się do ich etycznych przekonań i zachowań
indywidualne wartości i moralność - jednostka zyskuje wartości i kodeks moralny w odniesieniu do jej/jego indywidualnych preferencji i potrzeb
czynniki sytuacyjne - uwarunkowania, jakie powstają w nieprzewidzianych sytuacjach, które powodują działania odpowiednie do okoliczności
Etyka kierownicza
Standardy i zachowania, które prowadzą poszczególnych menedżerów w ich pracy
Obszary troski etyki menedżerskiej:
stosunek firmy do pracownika: zachowanie menedżera określa standardy etyczne, zgodnie z którymi firma traktuje swoich pracowników:
zatrudnianie i zwalnianie,
płace i warunki pracy,
prywatność.
stosunek pracownika do firmy: stosunek pracowników do firmy, zwłaszcza w odniesieniu do konfliktu interesów, tajemnicy i uczciwości w prowadzeniu ksiąg rachunkowych
konflikt interesów,
tajemnica,
uczciwość i księgi rachunkowe.
stosunek firmy do innych podmiotów gospodarczych: relacje między firmą i innymi podmiotami gospodarczymi sugerująca, że produkty będą bezpieczne, zaopatrzone w informacje o cechach produktu, użytecznościach i ograniczeniach oraz że będą w rozsądnej cenie:
klienci, konkurenci,
interesariusze,
dostawcy, dealerzy, związki
Etyka w kontekście organizacyjnym
działania menedżerów i top menedżerów takie jak w kulturze organizacyjnej, przyczyniają się do etycznego kontekstu organizacji;
punktem wyjścia dla zrozumienia etycznego kontekstu zarządzania jest posiadanie przez organizację własnych standardów etycznych;
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz