Sprzedaż pozasklepowa. Terminarz : 23.05.2012 - kolokwium zaliczeniowe 30.05.2012 - wpisy 20.04.2012 - odrabiamy wykład L 18.04.2012 - oddajemy projekt na pendrive Podstawowe rodzaje sprzedaży pozasklepowej: sprzedaż bezpośrednia
sprzedaż wysyłkowa
sprzedaż z automatu Sprzedaż bezpośrednia :
Forma detaliczna poza siecią sklepową
Oferowanie dóbr i usług bezpośrednio konsumentom,
na zasadach kontaktów indywidualnych,
zazwyczaj w domu klienta,
miejscu pracy
lub w innych miejscach,
poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej. Np. żywność Warzywa Jajka Lody Mleko w butelce pod drzwi, - ale to kiedyś Dzisiaj jest źle postrzegana - niektóre rzeczy były bezpośrednio bezużyteczne Sprzedaż bezpośrednia :
Ideą sprzedaży bezpośredniej jest zaopatrzenie klientów w produkty z pominięciem pośredników (hurtowników i detalistów) Klient - otrzymuje produkt taniej, oraz bez wychodzenia z domu Sprzedawca - obniża koszty działalności - nie płaci za lokal, energię, itp. Sprzedaż bezpośrednia - zalety :
Szybkie przekazanie informacji o produkcie, jego właściwościach, warunkach zakupu itp.
Bezpośrednie pozyskiwanie informacji o potrzebach, preferencjach odbiorców, itp.
Bezpośrednie porady, instrukcje, wyjaśnienia, prezentacje
Kształtowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa Sprzedaż bezpośrednia :
Sprzedaż przypadkowa ( door to door )
Kontakt z polecenia, albo przez rekomendację
Spotkania publiczne Postawy wobec sprzedaży : Sprzedaż bezpośrednia :
Jakie produkty powinny być oferowane przez sprzedawców bezpośrednich w Polsce? Np. Pieczywo Np. Mleko Jakich produktów nigdy nie będzie można kupić od sprzedawców bezpośrednich? Np. Zabawki z sex schopu ( gumowe lalki) 1
1
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)