To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Sprostowania
Infrastruktura procesów logistycznych - omówić (podział, charakterystyka)
Infrastrukturę procesów logistycznych stanowią następujące grupy środków tech.: Środki transportu i manipulacji: do przemieszczania produktów między przedsiębiorstwami, a także wewnątrz tych podmiotów
Transport kolejowy (środki transportowe - wagony cysternowe, węglarki, wagony kryte)
Transport Samochodowy (samochody specjalne, o dużej ładowności i malej ładowności)
Transport Rurociągowy
Żegluga Śródlądowa i morska
Budynki i budowle magazynowe oraz ich wyposażenie umożliwiające składowanie i ochronę zapasów oraz niezbędne wyposażenie magazynów umożliwiające realizację ich podstawowych funkcji (środki transportu wewnętrznego) Place manewrowe
Budynki i budowle
Środki manipulacyjne i transportowe (dźwignice, przenośniki wózki i inne pojazdy)
Urządzenia magazynowe (urządzenia do składowania, kontrolne i pomiarowe, klimatyzacyjno -wentylacyjne, przeciwpożarowe, techniczno organizacyjne)
Opakowania stanowiące ochronę produktów, ale często także służące do transportu i manipulacji
Środki przetwarzania informacji urządzenia i ich systemy oraz programy użytkowe
Sprzęt informatyczny
oprogramowanie
Łańcuch transportowo-magazynowy wyrobów- omówić (schemat)
Łańcuch transportowo-magazynowy wyrobów jest rezultatem ewolucji transportu. W wyniku czego powstaje nowa generacja urządzeń i maszyn dla transportu wewnętrznego, rozwijają się automatyczne systemy sterowania oraz elektroniczne przetwarzanie danych. Pozwala na łatwe przejścia do układu transportowego człowiek- maszyna, Rezultatem jest zautomatyzowanie systemów transportu wewnętrznego do takiego stopnia, że człowiek tylko nadzoruje je i kontroluje. Ładnie ujęte jest to w mailu „cz3. Definicja, pojęcia ....”tam gdzie omawiałam ewolucje transportu chodzi mi o ten fragment:
„Dzięki tej ewolucji pojawiła się zupełnie nowa generacja urządzeń i maszyn dla transportu wewnętrznego, co w połączeniu z automatycznymi systemami sterowania i elektronicznym przetworzeniem danych pozwala przechodzić od prostego układu transportowego „człowiek-maszyna” do zautomatyzowanych systemów transportu wewnętrznego, które człowiek tylko nadzoruje i konserwuje. Rozpatrywanie transportu wewnętrznego w ujęciu systemowym pozwala często rozwiązać taniej i lepiej również proste układy transportowe. Metody i techniki analizy systemowej zmuszają do racjonalnego podejścia w rozwiązywaniu codziennych problemów transportu wewnętrznego. Prowadzą one od indywidualnego środka transportowego do systemu transportowego, dzięki uzupełnieniu przepływu materiałów o przepływ informacji.”
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)