Sprawozdanie-silnik

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 1106
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprawozdanie-silnik - strona 1 Sprawozdanie-silnik - strona 2 Sprawozdanie-silnik - strona 3

Fragment notatki:

Miros_aw Urba_ski. Notatka składa się z 7 stron.
Piątek Adrian A23  Sinkiewicz Michał A23  Stobiecki Sebastian A23  Tymiński Paweł A23  Sprawozdanie z badania silnika indukcyjnego 3-fazowego   1.Wstęp  Silniki asynchroniczne, zwane potocznie indukcyjnymi są maszynami na prąd przemienny.   Wyróżnia się trzy tryby pracy takiej maszyny: praca prądnicowa, praca silnikowa oraz praca   hamulcowa. Silniki indukcyjne są najpowszechniej stosowanymi silnikami w przemyśle,   zwłaszcza jako maszyny trójfazowe.   Jak każda maszyna wirująca silnik indukcyjny składa się ze stojana i z wirnika.  Stojan   posiada p par biegunów i m faz. Wirnik posiada również p par biegunów,ale może mieć inną liczbę faz.  Ze względna na sposób uzwojenia wirniki dzielimy na pierścieniowe i klatkowe.  1a. Identyfikacja badanego silnika oraz prądnicy  Specyfikacje silnika oraz prądnicy odczytaliśmy z ich tabliczek znamionowych.  Silnik:  •  Typ: SBJd54a  •  P n: 4500W  •  n n: 1440  •  U n: 220/380 V  •  cosφ= 0,86  •  I n:  o   Dla typu „trójkąt”: 16,1 A  o   Dla typu „gwiazda”: 9,3 A  Prądnica:  •  Typ: PBBa54a  •  P n: 2,76kW  •  n n:1450  •  U n:24V  •  I n:115A    1b. Wyznaczanie rezystancji uzwojeń silnika.  Po uwzględnieniu rezystancji przewodów omomierza wynoszącej 1Ω,możemy wyznaczyć rezystancję  uzwojeń silnika:  U-z: 1 Ω  V-x:1 Ω   W-y:1 Ω  Rś= 1 Ω      2. Badania silnika.  Badanie silnika 3-fazowego składa się z 2 prób: próby jałowej i próby obciążeniowej. Schematy  przedstawione zostały poniżej:    Schemat próby jałowej silnika    Próbę jałową przeprowadza się,podłączając silnik do napięcia 3-fazowego o danej wartości i mierząc wartości  Uo ,Io oraz Po. Dodatkowo mierzy się również prędkość obrotową silnika. Pomiary wykazały następujące  wartości:                    Po dokonaniu obliczeń otrzymaliśmy następujące wartości, na podstawie których wykreśliliśmy  charakterystyki silnika:    cos φ  sin φ  Icz[A]  Ibo[A]  ∆Pm[W]  ∆PFe[W]  ∆Pcuo[W]  ∆Po[W]  U0 2  0,727596  0,686006  0,945875  0,891807  38,63  136,3  5,07  174,93  12100  0,561978  0,827152  0,758671  1,116655  68,23  136,3  5,4675  204,53  25600  0,490414  0,87149  0,666963  1,185226  98,15  136,3  5,5488  234,45  43264  0,305121  0,952314  0,587358  1,833204  104,58  136,3  11,11688  240,88  61504  0,254859  0,966978  0,586176  2,22405  135,83  136,3  15,87  272,13  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz