Skrzyżowania kolei z drogą samochodową Zasady:
Powinno się je wykonywać, gdy:
- linia kolejowa krzyżuje się z autostradą lub drogą szybkiego ruchu
- dopuszczalna prędkość pociągów na linii kolejowej przekracza 140 km/h
- droga publiczna przecina tory kolejowe w obrębie stacji, między semaforami wjazdowymi
- iloczyn ruchu (drogowego i kolejowego) jest większy lub równy 60 000 pojazdów średnio na dobę
Przejazd - skrzyżowanie linii kolejowej z drogą samochodową w jednym poziomie.
Przejście - skrzyżowanie w jednym poziomie przeznaczone tylko dla pieszych
Kategorie przejazdów i przejść:
A - z rogatkami zamykanymi na czas przejazdu pociągu
B - z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami
C - z samoczynną sygnalizacją świetlną
D - bez rogatek i bez półrogatek, bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej
E - przejścia użytku publicznego
F - przejścia użytku służbowego
Zasady projektowania przejazdów
1) Kąt skrzyżowania osi drogi z osią linii kolejowej nie powinien być mniejszy od 60°
2) Na przejazdach i przejściach bezwzględnie musi być zawsze zapewniona widoczność
3) Przejazd nie powinien występować częściej niż 1 raz na 1 km
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)