SIM-badania jakościowe na rynku usług

Nasza ocena:

5
Pobrań: 280
Wyświetleń: 1449
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
SIM-badania jakościowe na rynku usług - strona 1 SIM-badania jakościowe na rynku usług - strona 2 SIM-badania jakościowe na rynku usług - strona 3

Fragment notatki:

BADANIA JAKOŚCIOWE NA RYNKU USŁUG 16 stycznia 2012 - zaliczenie - 5 pytań problematycznych z dziedziny badań jakościowych Literatura:
1. Anna Maria Nikodemska-Wołowik „ Jakościowe badania marketingowe ”, PWE Warszawa 1999
2. Kaczmarczyk „Badania marketingowe - podstawy metodyczne”, PWE Warszawa 2011
3. Kaczmarczyk „Badania marketingowe - metody i techniki”, PWE Warszawa 2002 4. Zofia Kędzior-Karcz „ Badania marketingowe w praktyce ”, PWE Warszawa 2007 Zagadnienia Miejsce badań marketingowych w marketingu System informacji marketingowej Badania marketingowe - typy i sposoby realizacji Badania jakościowe w usługach I - metody procesu projektowania badania Badania jakościowe w usługach II 10 października 2012 Struktura marketingu opiera się na 3 głównych elementach - systemie wartości - instrumentach marketingu - systemie badań marketingowych System wartości określa stosunek przedsiębiorców do klientów, pracowników i partnerów. Powinien eksponować profesjonalizm, przedsiębiorczość, efektywność i poszanowanie człowieka. Instrumenty marketingu (marketing mix) - produkt (cechy, jakość, opakowanie, marka, akcesoria, serwis, gwarancja, zwroty)
- polityka cenowa (cenniki, rabaty, warunki kredytowe, okresy płatności)
- polityka dystrybucyjna (lokalizacja, kanały dystrybucji, gospodarka magazynowa, transport, zasięg terytorialny)
- promocja (public relations, reklama, sprzedaż osobista, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni)
System badań marketingowych obejmuje 3 grupy badań - potrzeby klientów i stopień ich zaspokojenia - efektywność wykorzystania narzędzi marketingowych - ocenę pozycji przedsiębiorstwa w relacji do konkurencji System badań marketingowych System informacji marketingowej łac. informatio - wyobrażenie, pojęcie informacja - „zbiór uporządkowanych danych podlegających interpretacji”
istnieją 2 sposoby rozumienia tego pojęcia - obiektywne: pewną własność fizyczną lub strukturalną obiektów (wywodzące się z matematyki i fizyki)
- subiektywny: informacja jest tym, co umysł jest w stanie przetworzyć i wykorzystać do własnych celów Informacja służy do podejmowania decyzji: marketingowych finansowych personalnych inwestycyjnych Rola informacji marketingowej

(…)

… w prasie gospodarczej i specjalistycznej, roczniki statystyczne, ekonomiczne, społeczne, branżowe, Dzienniki Ustaw, Monitor Polski, Internet, listy firm, bazy danych o firmach, agencje wywiadowcze zewnętrzne: np. rocznik statystyczny 2008 r., rocznik przemysłowy, Narodowy Spis, „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wybiorcza”, „Polityka”, „Marketing i Rynek”, lista 500 największych przedsiębiorstw 2008 r., raporty z urzędów miast i gmin komercyjne: obejmują one informacje zgromadzone na podstawie badań prowadzonych przez profesjonalne agencje badawcze: np. TNS OBOP, PB DGA, ANR Amer Nielsen 24 października 2012 System informacji marketingowej c.d.
Zakres niezbędnych informacji w firmie klienci - kim są? (wiek, płeć, zarobki, liczba dzieci), co kupują? Gdzie kupują? Ile wydają? Kiedy wydają? Jak często wydają? firmy…
… marketingowej Dobra informacja umożliwia:
osiągnięcie przewagi nad konkurencją redukcję ryzyka finansowego określenie cech konsumenta obserwację otoczenia koordynację otoczenia ocenę działania firmy poprawę wiarygodności reklamowej poparcie dla decyzji weryfikację intuicji poprawę efektywności Informacje powinny spełniać kilka warunków:
powinny być dostarczane w odpowiedniej ilości, pełne, zawsze aktualne…
…. Informacje te można otrzymywać za pośrednictwem własnego personelu ds. sprzedaży, korzystając z usług zewnętrznych agencji badających rynek lub poprzez monitorowanie artykułów w środkach masowego przekazu roczników statystycznych, sprawozdań i raportów rocznych przedsiębiorstw. System informacji rządowej - sposób oceny bieżącej oraz przyszłej polityki państwa w obszarach, które są istotne dla działalności…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz