To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Ścieżki dydaktyczne - szczególny rodzaj tras, przeznaczone do aktywnego wypoczynku, cel -- spacer po lesie + określony program dydaktyczny Etapy urządzania ścieżki: Wybór obszaru leśnego Obszar powinien być urozmaicony pod względem przyrodniczym (siedliska, drzewostan, itp., cos co zainteresuje turystę) Wytyczne przebiegu ścieżki Wykorzystać istniejące drogi i ścieżki, jeśli musimy to wytyczamy nowa (np. na skróty, dotarcie do czegoś szczególnego. Parametry: Długość - przejście + postoje = 2-3h, min. 1m szerokości
Rozwiązania wariantowe (krótsze, dłuższe) Wyznaczenie przystanków dydaktycznych Liczba powinna wyczerpywać dydaktykę leśną, ile zajmować będzie czas, max 15 przystanków Opracowanie tablicy informacyjnej Dla każdego przystanku, info: nazwa prezentowanego tematu (bobry, sosny), tekstowa treść informacyjna, plan sytuacyjny przebiegu ścieżki z oznaczeniem miejsca w którym się aktualnie znajdujemy Wytyczenie drogi dojazdowej lub dojścia Umieszczeni parkingu, tablicy dydaktycznej (czego dotyczy, ile trwa itd.)
Mogą być ogólnodostępne albo skierowane do konkretnego odbiorcy, nie powinny łączyć się ze szlakami, wytaczane przez leśników, nauczycieli. Zwierzyńce Wydzielone obiekty leśne wyłącznie do prezentacji i hodowli wybranych gatunków zwierząt. Na ogół są to gatunki rodzime. Czasami wzbogaca się o gatunki egzotyczne. Wielkość 200-400 ha. Ogrodzony, podzielony na strefę pokazowa i hodowlana, wydzielone drogi i ścieżki. Łącza się często z muzeami. Lokalizowane są ambony widokowe.
Zagospodarowanie turystyczne 2
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)