Fragment notatki:
Art. 23. 1. Projekt scalenia lub wymiany gruntów określa proponowane granice wydzielonych gruntów oraz następujące zasady obejmowania tych gruntów w posiadanie:
1) plony upraw jednorocznych zbiera dotychczasowy właściciel gruntów;
2) plony upraw wieloletnich zbiera dotychczasowy właściciel gruntów w okresie do dnia 1 września następnego roku po zakończeniu scalenia, z tym że dotychczasowy właściciel gruntów powinien na ten okres zezwolić uczestnikowi scalenia, któremu przypadły te grunty, na korzystanie z odpowiedniego obszaru swoich gruntów lub dokonać rozliczeń z tego tytułu w inny sposób;
3) dotychczasowy właściciel gruntów zabudowanych, do czasu rozbiórki lub przeniesienia zabudowań, powinien zezwolić uczestnikowi scalenia, któremu przypadły te grunty, na korzystanie z odpowiedniego obszaru swoich gruntów lub dokonać rozliczeń z tego tytułu w inny sposób;
4) sposób rozliczeń za pozostałe części składowe gruntów, które przypadły innym uczestnikom scalenia, może być ustalony na zgodny wniosek zainteresowanych.
2. Projekt scalenia lub wymiany wyznacza się na gruncie i okazuje uczestnikom scalenia lub wymiany.
Art. 24. 1. Uczestnicy scalenia, w terminie 14 dni od dnia okazania projektu scalenia gruntów, mogą zgłaszać na piśmie staroście zastrzeżenia do tego projektu.
2. Zastrzeżenia do projektu scalenia gruntów rozpatruje starosta, po zasięgnięciu opinii komisji, o której mowa w art. 10 ust. 1.
Art. 25. 1. Opiniowanie zastrzeżeń do projektu scalenia gruntów przez komisję, o której mowa w art. 10 ust. 1, odbywa się w obecności zainteresowanych uczestników scalenia oraz przynajmniej połowy liczby członków komisji.
2. W razie potrzeby komisja lub upoważnieni przez nią członkowie dokonują oględzin.
3. O terminie i miejscu posiedzenia komisji oraz dokonywania oględzin powiadamia się zainteresowanych uczestników scalenia na piśmie lub w inny sposób przyjęty w danej miejscowości co najmniej na 3 dni przed wyznaczonym terminem.
4. Nieobecność zainteresowanych uczestników scalenia na posiedzeniu komisji lub przy dokonywaniu przez nią oględzin nie ma wpływu na przebieg jej czynności, jeżeli zainteresowani uczestnicy zostali prawidłowo zawiadomieni i wezwani do udziału w tych czynnościach.
Art. 26. Każdorazowe zmiany, wprowadzane do projektu scalenia po jego wyznaczeniu na gruncie i okazaniu uczestnikom scalenia, wymagają ponownego wyznaczenia na gruncie i okazania zainteresowanym uczestnikom.
Art. 27. 1. Projekt scalenia gruntów może być zatwierdzony, jeżeli po jego okazaniu, o którym mowa w art. 23 ust. 2 i w art. 26, większość uczestników scalenia nie zgłosiła do niego zastrzeżeń.
(…)
… izb w zakresie wydatkowania środków przekazanych na realizację zadań zleconych - organ zlecający.
11.Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna.
Obowiązujące prawo spółdzielcze wyróżnia dwie kategorie spółdzielni produkcji rolnej: 1. Rolnicze spółdzielnie produkcyjne, 2. Inne spółdzielnie zajmujące się produkcją rolną.
Podstawowym aktem prawnym system organizacyjno - prawny spółdzielczości, w tym i rolniczych spółdzielni produkcyjnych jest ustawa - Prawo Spółdzielcze. Przedmiotem działalności Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych jest prowadzenie wspólnego gospodarstwa rolnego oraz działalności na rzecz indywidualnych gospodarstw rolnych członków. Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna może prowadzić inną działalność gospodarczą.
Podstawą prowadzenia gospodarstwa rolniczej spółdzielni produkcyjnej jest osobista praca…
… mogą być również inne osoby mające kwalifikacje przydatne do pracy w spółdzielni.
Wkłady w rolniczej spółdzielni produkcyjnej, służące zapewnieniu materialnych czynników produkcji dla działalności zespołowego gospodarstwa rolnego, mają charakter wkładów gruntowych lub pieniężnych.
Bezpośrednią podstawę prawną dla działalności spółdzielni stanowi statut, którego postanowienia określają w sposób zindywidualizowany zasady…
… następujące zasadnicze fundusze własne: 1. Fundusz udziałowy powstający z wpłat udziałów członkowskich, 2. Fundusz zasobowy powstający z wpłacanego przez członków wpisowego, części dochodu ogólnego oraz wartości majątkowych otrzymanych nieodpłatnie.
Spółdzielnia tworzy także inne fundusze własne przewidziane w odrębnych przepisach oraz jej statucie. Do rolniczych spółdzielni produkcyjnych…
… izby są osoby płacące podatki (podatek rolny, podatek dochodowy z działów specjalnych w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych) na terenie działania danej izby, a także członkowie RSP mający siedzibę na terenie działania tej izby. Izby działają na rzecz rolnictwa, wpływają na kształtowanie polityki rolnej i uczestniczą w jej realizacji…
… produkcji rolnej,
5) gromadzenie, przetwarzanie przekazywanie informacji gospodarczych na potrzeby producentów rolnych oraz innych podmiotów gospodarczych,
6) doradztwo w zakresie działalności rolniczej, wiejskiego gospodarstwa domowego oraz uzyskiwania przez rolników dodatkowych dochodów,
7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju infrastruktury rolnictwa i wsi oraz poprawy struktury agrarnej…
… w działalności rolniczej oraz na rzecz poprawy warunków pracy i bezpieczeństwa w rolnictwie,
12) współdziałanie z jednostkami prowadzącymi szkoły rolnicze, wspieranie ich działalności, inicjowanie powstawania nowych szkół i zmian w programach nauczania oraz współorganizowanie praktyk,
13) kształtowania świadomości ekologicznej producentów rolnych,
14) inicjowanie działań mających na celu powoływanie…
… członków spółdzielni. Ponadto członkowie posiadający grunty rolne obowiązani są wnieść je w całości lub części, jako wkład do spółdzielni, jeżeli statut tak przewiduje.
Członkami spółdzielni mogą być rolnicy będący: 1. Właścicielami lub posiadaczami samoistnymi gruntów rolnych, 2. Dzierżawcami, użytkownikami lub innymi posiadaczami zależnymi gruntów rolnych, 3. Członkami spółdzielni…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)