Rynek w teorii ekonomii i zarządzania. Pojęcie rynku w teorii ekonomii

Nasza ocena:

3
Pobrań: 133
Wyświetleń: 861
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rynek w teorii ekonomii i zarządzania. Pojęcie rynku w teorii ekonomii - strona 1

Fragment notatki:

5.10.2006
Rynek w teorii ekonomii i zarządzania. Pojęcie rynku w teorii ekonomii.
Koncepcja rynku w teorii zarządzania. Podmioty i elementy rynku. Rodzaje rynku.
Rynek rolny i jego segmenty.
W. Wrzosek „Funkcjonowanie rynku”
S. Młynarski „Analiza rynku, systemy i mechanizmy”
P. Kotler „Marketing”
Informacyjne podstawy analiz rynkowych. Metodologia i organizacja badań rynku.
Metody zbierania danych pierwotnych. Źródła wtórne. Rola GUS w badaniach rynku. Zintegrowany system w rolniczej informacji rynkowej.
Stanisław Kaczmarczyk „Badania marketingowe-metody i techniki”→jak pozyskiwać dane
Analiza środowiska makroekonomicznego. Pojęcie i elementy makrootoczenia.
Podstawowe mierniki charakteryzujące zmiany w makrośrodowisku. Źródła informacji na temat zmian środowiska makro.
P. Kotler „Marketing” lub inny podręcznik z marketingu
Rocznik GUS
Rynek dóbr konsumpcyjnych. Spożycie i wydatki konsumpcyjne jako podstawowe mierniki popytu konsumpcyjnego. Determinanty wydatków konsumpcyjnych. Elastyczność i funkcje popytu jako narzędzie analizy rynku.
Rynek trwałych dóbr konsumpcyjnych. Cechy rynku. Zmiany popytu na dobra trwałe.
Cechy rynku. Zmiany popytu na dobra trwałe.
M. Lubiński „Analiza koniunktury i badanie rynków”
Rynek dóbr inwestycyjnych środków produkcji i surowców
Analiza branży i sektorów gospodarczych. Branża gospodarki, klasyfikacja działalności gospodarczej. Polska Klasyfikacja Działalności. Analiza atrakcyjności inwestycyjnej. Analiza sprzedaży i przychodów. Wskaźnikowa analiza sektora. Analiza struktury sektora. Koncentracja sektora. Upadłości, likwidacje w sektorze.
H. Mruk „Analiza rynku” 2003
Przestrzenne zróżnicowanie cen. Pojęcie i znaczenie kosztów transferowych.
Analiza organizacji rynku. Łańcuchy marketingowe. Problemy marży na rynku żywnościowym. Zmienności marży. Sprawność łańcuchów dystrybucji.
Rynki instytucjonalne. Analiza cen giełdowych.
Rynek a interwencjonizm państwowy. Analiza metod.
Analiza rynków zagranicznych. Badania koniunkturalne.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz