rozpoznawania potrzeb uczących się - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
rozpoznawania potrzeb uczących się - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Znaczenie i sposoby rozpoznawania potrzeb uczących się w zakresie edukacji zdrowotnej
Diagnoza potrzeb w edukacji zdrowotnej ma ogromne znaczenie, jako że różne grupy rozpoczynają edukację zdrowotną z różną wiedzą wyjściową. Opracowanie programu, który odpowiada potrzebom uczestników daje szansę na wzbudzenie zainteresowania, a to pozwala wierzyć, że w przyszłości zastosują zdobytą wiedzę w swoim codziennym życiu i chętniej poszukiwać będą nowych informacji dziedzinie zdrowia.
Jedną z metod badania potrzeb jest PROCEDE-PROCEED („Przed-Po” L. W. Green i M. W. Kreuter 1991): uwzględnia 5 aspektów diagnozy: społeczną, epidemiologiczną, behawioralno-środowiskową, edukacyjno-organizacyjną, polityczno-administracyjną.
Podstawowe zasady badania potrzeb:
Korzystać zarówno z metod ilościowych jak i jakościowych
Brać pod uwagę opinię zarówno profesjonalistów jak i uczestników programu
Kierować się intuicją
W praktyce, kiedy nie ma czasu na pracochłonne badania można posłużyć się:
Metodą niedokończonych zdań (np. w dziedzinie zdrowia seksualnego/higieny/żywienia, chciał(a)bym dowiedzieć się czegoś więcej o...)
Dyskusją w parach/grupach/na forum klasy
Określaniem przez uczestników ważności tematów z listy (przedstawia się uczestnikom listę zagadnień, każdemu przyporządkowują punkty od 1 (zupełnie nieważne) do 5 (bardzo ważne), sumuje się punkty przyznane każdemu zagadnieniu i na tej podstawie ustala się priorytety.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz