Rola systemów zapewnienia jako_ci w budowaniu jako_ci oferty przedsi_biorstw

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 553
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rola systemów zapewnienia jako_ci w budowaniu jako_ci oferty przedsi_biorstw - strona 1 Rola systemów zapewnienia jako_ci w budowaniu jako_ci oferty przedsi_biorstw - strona 2

Fragment notatki:


Rola systemów zapewnienia jakości w budowaniu jakości oferty przedsiębiorstw handlu detalicznego Analizując koncepcję zarządzania przez jakość w działalności przedsiębiorstw handlowych należy podkreślić, że jakość w handlu jest pojęciem wielowymiarowym. Przez pryzmat innych elementów oceny jakościowej dokonują klienci, a inaczej pojęcie to interpretują pracownicy i osoby zarządzające przedsiębiorstwami handlowymi, które dysponują dużo większą wiedzą i doświadczeniem związanym z zachodzącymi w organizacji procesami. Można przyjąć, że dla pracowników przedsiębiorstw handlowych istotnym aspektem związanym z zapewnieniem wysokiej jakości jest wypracowanie odpowiednich standardów postępowania, gwarantujących identyfikowalność czynności i identyfikację osób je wykonujących. Dzięki temu istnieje możliwość zmniejszenia ryzyka popełnienia błędu na poszczególnych etapach prowadzonej działalności. Klienci natomiast dokonując oceny jakościowej biorą pod uwagę przede wszystkim ofertę asortymentową (jej jakość i ciągłość) oraz poziom obsługi, z którymi spotkali się w sklepie. Czynnikami, które mają wpływ na poziom satysfakcji z obsługi są:
wyposażenie sklepu,
czas oczekiwania,
estetyka otoczenia i wystrój wnętrza,
możliwość dojazdu i zaparkowania samochodu,
informacje i stopień ich szczegółowości, jakie są przekazywane przez personel klientowi na poszczególnych etapach realizacji świadczenia,
stopień indywidualizacji podejścia personelu do klienta,
forma płatności.
Autor ma oczywiście pełną świadomość, że czynniki te wymagają weryfikacji empirycznej w celu ich uszczegółowienia oraz określenia poziomu istotności. Analizując natomiast jakość oferty asortymentowej, która stanowi jeden z podstawowych wymiarów oceny danej jednostki handlowej, należy zwrócić uwagę na wzrost znaczenia w działalności przedsiębiorstw handlowych różnego rodzaju standardów i systemów zapewnienia jakości. Czynnikiem, który przyczynił się do ich popularyzacji jest również proces internacjonalizacji w handlu detalicznym. Internacjonalizacja jako rodzaj zachowań rynkowych przedsiębiorstwa oznacza ekspansję gospodarczą poza granice własnego kraju. W odniesieniu do handlu detalicznego istotną cechą internacjonalizacji jest podejmowanie działalności związanej ze sprzedażą towarów na obszarze innego państwa. Wiąże się z nią transfer zasobów, takich jak koncepcja (formuła) handlu, kapitał, know - how. Wskazując na odrębności internacjonalizacji w handlu w porównaniu z innymi sektorami gospodarki należy zwrócić uwagę między innymi na oczekiwania i preferencje konsumentów, zwłaszcza w handlu artykułami żywnościowymi, które różnią się w zależności od regionu. W związku z tym asortyment handlowy i sposób sprzedaży musi być dostosowany do lokalnego popytu.

(…)

… wymagają od swoich dostawców spełnienia rygorystycznych wymagań wynikających z następujących systemów:
HCCAP (Hazard Analysis and Critical Control Points - Analiza Zagrożeń i Krytyczne Punkty Kontrolne), GMP (Good Manufactoring Practice - Dobra Praktyka Produkcyjna), GHP (Good Hygenic Practice - Dobra Praktyka Higieniczna), BRC (Global Standard Food - British Retail Consortium),
IFS (International Food
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz