Rola PR-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 756
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Rola PR-opracowanie - strona 1 Rola PR-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Rola PR:
PR układa i utrwala fundamenty rozwoju pozytywnego wizerunku
PR może działać jak magnes - wszystkie jego części „ciągną” w tym samym kierunku - osiągnięcia strategicznego celu
Dlatego PR jest strategią i nieodłącznym elementem działania każdej instytucji
Model góry lodowej:
Techniki PR
(wierzchołek - nad wodą)
---------------------------------------------------------------------
Planowanie programu Ocena wynikó
Doradztwo w zakresie zarządzania Badania i analiza
PR - podstawowe funkcje.
Formuła RACE - Research, Action, Communication, Evaluation (Badania, Działanie, Komunikowanie, Ocenianie).
Formuła ROSIE - Research, Objectives, Strategies, Implementation, Evaluation (Badania, Cele, Strategie, Wcielanie w życie, Ocenianie)
Podstawa PR:
efektywna komunikacja związana z:
zidentyfikowaniem publiczności (środowisko wewnętrzne i zewnętrzne)
W centrum znajduje się nasza organizacja a dalej mamy:
otoczenie wewnętrzne - akcjonariusze, właściciele, rada, agenci, sprzedawcy, pracownicy, dyrekcja
otoczenie zewnętrzne - konkurenci, władze lokalne, urząd skarbowy, inwestorzy, partie, dealerzy, szkoły, lokalne społeczności
liderzy opinii - nauczyciele, duchowni, pisarze, media.
Podgrupy:
Otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne
Podstawowe, drugorzędne i marginalne
Tradycyjne (pracownicy, konsumenci) i przyszłościowe (studenci, potencjalni konsumenci)
Przeciwnicy, zwolennicy, niezdecydowani
Celem działań PR jest osiągnięcie konsensusu:
I etap - pobudzenie zainteresowania otoczenia, nawiązanie z nim kontaktu poprzez dostarczenie wiadomości
II etap - dążenie do wzajemnego zrozumienia interesów, spraw, etc. - przedstawiamy związane z nami fakty, stanyrzeczy - otyoczenie ma nas poznać
III etap - Otoczenie ma zrozumieć nasze racje, interesy, stanowisko
IV etap - zaufanie między nami i otoczeniem. Dostsowanie się wzajemne postępowaniem
Cel: konsensus
Rodzaje usług PR:
sponsoring
lobby
promocja
public affairs
project materiałów informacyjnych
projekty graficzne
kampania edukacyjna
kampania wizerunku korporacji
monitoring mediów
media buying
badania rynku
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz