To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Rola PR:
PR układa i utrwala fundamenty rozwoju pozytywnego wizerunku
PR może działać jak magnes - wszystkie jego części „ciągną” w tym samym kierunku - osiągnięcia strategicznego celu
Dlatego PR jest strategią i nieodłącznym elementem działania każdej instytucji
Model góry lodowej:
Techniki PR
(wierzchołek - nad wodą)
---------------------------------------------------------------------
Planowanie programu Ocena wynikó
Doradztwo w zakresie zarządzania Badania i analiza
PR - podstawowe funkcje.
Formuła RACE - Research, Action, Communication, Evaluation (Badania, Działanie, Komunikowanie, Ocenianie).
Formuła ROSIE - Research, Objectives, Strategies, Implementation, Evaluation (Badania, Cele, Strategie, Wcielanie w życie, Ocenianie)
Podstawa PR:
efektywna komunikacja związana z:
zidentyfikowaniem publiczności (środowisko wewnętrzne i zewnętrzne)
W centrum znajduje się nasza organizacja a dalej mamy:
otoczenie wewnętrzne - akcjonariusze, właściciele, rada, agenci, sprzedawcy, pracownicy, dyrekcja
otoczenie zewnętrzne - konkurenci, władze lokalne, urząd skarbowy, inwestorzy, partie, dealerzy, szkoły, lokalne społeczności
liderzy opinii - nauczyciele, duchowni, pisarze, media.
Podgrupy:
Otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne
Podstawowe, drugorzędne i marginalne
Tradycyjne (pracownicy, konsumenci) i przyszłościowe (studenci, potencjalni konsumenci)
Przeciwnicy, zwolennicy, niezdecydowani
Celem działań PR jest osiągnięcie konsensusu:
I etap - pobudzenie zainteresowania otoczenia, nawiązanie z nim kontaktu poprzez dostarczenie wiadomości
II etap - dążenie do wzajemnego zrozumienia interesów, spraw, etc. - przedstawiamy związane z nami fakty, stanyrzeczy - otyoczenie ma nas poznać
III etap - Otoczenie ma zrozumieć nasze racje, interesy, stanowisko
IV etap - zaufanie między nami i otoczeniem. Dostsowanie się wzajemne postępowaniem
Cel: konsensus
Rodzaje usług PR:
sponsoring
lobby
promocja
public affairs
project materiałów informacyjnych
projekty graficzne
kampania edukacyjna
kampania wizerunku korporacji
monitoring mediów
media buying
badania rynku
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)