To tylko jedna z 8 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Dziworska. Notatka składa się z 8 stron.
Rola inwestycji w strategii rozwoju przedsiębiorstwa Każda firma potrzebuje inwestycji. Inwestycje są jednak kosztowne, wymagają zaangażowania dużego własnego lub pożyczonego kapitału. W warunkach współczesnego nasyconego rynku oraz wysokiej i ciągle rozwijającej się techniki wybór właściwej, najbardziej opłacalnej koncepcji inwestowania w przedsiębiorstwie nie jest łatwym problemem. W całym proc esie jej przygotowywania trzeba, więc wszechstronnie i umiejętnie posługiwać się odpowiednimi metodami rachu nku ekonomicznego. Ciągłe podejmowanie różnych przedsięwzięć rozwojowych jest nieodzownym warunkiem istnienia i rozwoju firmy w warunkach współczesnej gospodarki rynkowej, w której pogłębia się specjalizacja wytwórców i równocześnie krajowa oraz mię dzyn arodowa konkurencja, nasila się wpływ rewolucji naukowo-technicznej itd. Ujmowanie programu d ziałania firmy w dłuższej perspektywie czasowej, myślenie zawsze o jej przyszłości, oce na szans przetrwania, zdobycia nowych rynków zbytu i przewagi nad konkurentami - to założenia koncepcji strategiczne go zarządzania przedsię biorstwem we współczesnej gospodarce rynkowej. W związku z tym przed każdą firmą powstają różnorodne możliwości podjęcia inwestycji realnych i finansowych. Każda firma musi jednak wypracować własną, odpowiednią w stosunku do swoich możliwości i potrzeb strategię rozwoju. Kształtowanie strategii rozwojowej jest złożonym wieloetapowym procesem, w którym należy sformułować i opracować kolejno: Długookresowe ogólne cele działania i rozwoju firmy, Prognozy popytu, Programy rozwoju produkcji i techniki, Bilanse : kadrowe, dochodów, kapitału itp. Aby wybrać optymalną strategię swojego rozwoju, firma musi brać poć uwagę wiele czynników i procesów zewnętrznych jak i wewnątrz przedsiębiorstwa. Na wybór strategii rozwojowej firmy będą wpływać takie bieżące i przyszłe zakładane czynniki i zjawiska, jak chociażby na przykład: zna czenie i udział firmy na rynku, jakość, now oczesność i elastyczność asortyme ntu oferowanych wyrobów, bieżący i przyszły poziom techniki kapitałochłonność p rodukcji, tempo postępu naukowo-te chnicznego, orga nizacja produkcji, metody zbytu i marketingu, zasoby kapitałowe i kondycji finansowa firmy itp. Opłacalność inwestycji w firmie zależy od wielu czynników miedzy innymi: Informacji o otoczeniu (konkurenci, zachowania konsumentów, koniunktura, polityka państwa) Rynku Informacji o firmie (rentowność, produktywność, pracownicy, majątek) Wykonawców Inwestycji Dostawców Podstawowymi determinantami strategii inwestowania przedsiębiorstw są:
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)