To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
RODZAJE PRZEKŁADNI PASOWYCH Z PASEM PŁASKIM
Rodzaje przekładni pasowych:
a, b, c) otwarte d, e) półskrzyżowane, f) skrzyżowane
Materiały stosowane na pasy płaskie powinny zapewniać:
mocne sprzężenie pasa z kołem w celu przeniesienia napędu,
wysoką sprawność przekładni,
odpowiednią wytrzymałość i żywotność pasa.
Do podstawowych parametrów geometrycznych przekładni pasowej otwartej z pasem płaskim zalicza się:
kąt opasania j1 na małym kole,
kąt g rozwarcia cięgien,
długość pasa L,
długość pasa napiętego w czasie spoczynku L (wynikającą z wymiarów przekładni), mierzoną po osi obojętnej pasa,
średnice obliczeniowe kół D1 i D2.
Przekładnia cięgnowa z pasem klinowym
Przekładnie pasowe z pasami klinowymi są otwarte i mogą pracować w dowolnym położeniu
(w układzie poziomym, pionowym lub skośnym).
Najprostszą przekładnię tworzą dwa koła rowkowe, opasane pasem klinowym. W napędach maszyn stosuje się przeważnie przekładnie składające się z kół wielorowkowych i odpowiedniej liczby równoległych pasów.
1 - powierzchnia zewnętrzna;
2 - powierzchnia wewnętrzna;
3 - powierzchnia boczna;
4 - powierzchnia skuteczna;
5 - warstwa rozciągana;
6 - warstwa nośna;
7 - warstwa podatna;
8 - taśma płócienna.
Koła pasowe do pasów klinowych:
a) wielorowkowe; b) jednorowkowe składane z regulowaną średnicą
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)