To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kanały dystrybucji to zespół ogniw przez, które przepływają strumienie marketingowe.
Są to strumienie rzeczowe, finansowe, informacyjne.
Funkcje dystrybucyjne mogą być realizowane przez samych wytwórców produktów tzw. dystrybucja bezpośrednia lub zlecane pośrednikom - dystrybucja pośrednia. Dystrybucja wspólnie z produktem, ceną i promocją tworzy zintegrowany zestaw instrumentów, których głównym celem jest zaspokojenie potrzeb nabywców i skłonienie ich do zakupu oferowanych produktów.
Rodzaj produktów, cena, faza cyklu życia przesądzają o sposobach ich doprowadzania do konsumenta i intensywności rozmieszczania na rynku. Między dystrybucją, a pozostałymi instrumentami marketingu zachodzą liczne związki, wzajemnie uwarunkowania i sprzężenia.
Rozwój produktu może wymagać zmiany sposobu dystrybucji. KLASYFIKACJA I CHARAKTERYSTYKA KANAŁÓW DYSTRYBUCJI: Jako zespół pośredników występujących między producentem , a konsumentem
Zespół ogniw przez, które przepływają strumienie marketingowe. Układ służący do przekazywania prawa własności do produktów między sprzedawcami a dostawcami
Łańcuch kolejnych ogniw za których pośrednictwem następuje przepływ produktów, informacji oraz innych strumieni związanych z działalnością marketingową
Kanały dystrybucji można podzielić na 3 podst. grupy, które są wykorzystywane do: dóbr konsumpcyjnych
dóbr przemysłowych
usług Podział: kanał tradycyjny i nowoczesny. 19.10.2011 r. Rodzaje kanałów dystrybucji: Bezpośrednie - pośrednicy nie występują, producent dam nawiązuje kontakty z ostatecznymi nabywcami Zalety: szybki przepływ informacji
bezpośrednia kontrola nad przepływem produktu, ustalaniem cen, marżą
realizacja marży handlowych
szybka reakcja na zmiany popytu
Kanały bezpośrednie najczęściej występują na rynku dóbr przemysłowych (rzadziej na rynku dóbr konsumpcyjnych).
Cechy rynku dóbr przemysłowych decdujące o stosowaniu bezpośrednich kanałów dystrybucji: mała liczba potencjalnych nabywców
przestrzenna koncentracja nabywców
wysoka jednostkowa cena produktów
wymagania nabywców związane z instalacją, przeglądami itd.
Pośrednie - między producentem a nabywcami występiuje jeden lub kilka szczebli pośredników. Najczęściej są stosowane na rynku dóbr konsumpcyjnych. Pośrednicy powiększają koszty dystrybucji i cenę produktu. Zaangażowanie pośrednika obniża koszty związane z poszukiwaniem potencjalnych nabywców, redukuje liczbę transakcji producenta z nabywcami.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)