Restrukturyzacja a TQM - omówienie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 63
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Restrukturyzacja a TQM - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Restrukturyzacja a TQM.
Cele i założenia koncepcji kompleksowego zarządzania Jakością (TQM):
1.TQM koncentruje się na wymaganiach klientów.
2.Klient wewnętrzny jest tak samo ważny jak klient zewnętrzny.
3.Jakość określa się jako pełne zaspokojenie ustalonych wymagań klientów przy najniższych kosztach
własnych.
4.Tradycyjne elementy kosztu jakości to: profilaktyka, ocena, błędy wewnętrzne, błędy zewnętrzne,
przekroczenie wymagań oraz stracone korzyści.
5.Jakość to coś więcej niż tylko podstawy określone normami.
6.Jakość to sposób zarządzania a nie czynność techniczna.
7.Procesy, które można udoskonalić występują wszędzie tam, gdzie w grę wchodzą następujące
kolejno czynności ukierunkowane na jeden wspólny cel.
8.Produkty i usługi rozpatruje się jako nierozerwalnie związane z procesami ekonomicznymi i ludźmi,
którzy nad nimi pracują.
9.Kluczowe hasła w procesie dążenia do jakości to m. in.: „dobrze za pierwszym razem", „żadnych
usterek", „profilaktyka", „porównanie z konkurencją (benchmarking)", „synergia w pracy zespołowej",
„"samokontrola".
10.TQM zakłada nieustanne doskonalenie.
Konieczność nieustannego doskonalenia rozwiązań, wynikająca ze skali, charakteru i
tempa współczesnych zmian w otoczeniu przedsiębiorstw jest właściwa obu podejściom
(restrukturyzacji i TQM).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz