REKLAMA

Nasza ocena:

3
Pobrań: 308
Wyświetleń: 6363
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
REKLAMA - strona 1

Fragment notatki:

Wykład na temat reklamy (z 2006/2007 r.). 15-stronicowa notatka z marketingu w formacie doc. W treści notatki pojawiają się następujące zagadnienia: reklama a reklamowanie, specyficzne sposoby komunikowania, kryptoreklama, pośrednictwo mediów, sprzedaż bezpośrednia, PR, perswadowanie, nakłanianie, namawianie, informacja handlowa, promocje, demasyfikacja reklamy, clutter, szum reklamowy, korzystne nastawienie klienta do produktu, Above The Line, Below The Line, advertorial, artykuł sponsorowany, infomercial, documercial, product placement, non-profit, skutki relacji, media-reklama, proces tworzenia reklamy, agencja reklamowa, media planner, dział badań. Ponadto w treści notatki można natrafić na następujące tematy: dom mediowy, outsourcing, dom negocjacyjny, account manager, full service, holdingi reklamowe, holding komunikacyjny, pitch, brief, target, fundusz swobodnej decyzji, Unique Selling Proposition, copy platform, badania nad mediami, zapping, audiometr, CPM, cost per mille, CPT, cost per thounsand, so=ingle source date, wywiad zogniskowany, mapa percepcyjna, badania śledzące, persfazja reklamowa, rozwój stylistyczny i treściowy reklamy w XX wieku, William Belback, reklama porównawcza, reklama podprogowa, hierarchia celów społecznych, społeczeństwo konsumpcyjne, społeczeństwo materialistyczne, strategie technik perswazyjnych, culture jamming.

13 październik 2006
REKLAMA
Reklama a reklamowanie
-zjawisko bardzo młode (2 poł. XIX wieku) związane z pojawieniem się kapitalizmu
-kształtowała się w wieku XX
W wieku XX ustaliło się uważać za reklamę specyficzne sposoby komunikowania:
-perswadowanie
-nakłanianie
-namawianie
do
-zakupu towaru
-korzystania z usług
-popierania określonej idei
REKLAMA - musi być nieosobista - za pośrednictwem mediów; płatna; nadawca musi być zidentyfikowany
KRYPTOREKLAMA - ogłoszenie nakłaniające przy udziale mediów, gdzie nadawca jest zidentyfikowany
INFORMACJA HANDLOWA - reklama po usunięciu perswazji
PR - nie ma nakłaniania do zakupu
Sprzedaż bezpośrednia, osobista
Promocje - (małe pośrednictwo mediów)
PUBLICITY - nieodpłatne; produkt jest dobry, dlatego się go poleca
ZMIANY W REKLAMIE: -kiedyś komunikat musiał zawierać wezwanie do zakupu
CLUTTER - szum reklamowy
-reklama żeby była skuteczna musi zawierać mało perswazji w znaczeniu wzywania do zakupu
-dzisiaj celem reklamy jest korzystne nastawienie klienta do produktu - perswadowanie pośrednie
-w tradycji produkt powinien być pokazany i nazwa powtórzona
*demasyfikacja reklamy nie ma masowego konsumenta i masowego produktu
-tendencja do skupiania się na marce, a nie na jednym konkretnym produkcie (marka ważniejsza od produktu)
-reklama musi wyjść po za media masowe, odbywać się w przestrzeni publicznej
ATL - Above The Line (reklama przy użyciu masowych środków przekazu)
BTL - Below The Line (reklama po za głównymi mediami masowymi)
*w latach '90 BTL zaczęły przewyższać ATL (W Polsce od „97)
-zacieranie się granicy między nadawcą reklamy, a np. dziennikarzami
ADVERTORIAL - artykuł publicystyczny, jednocześnie teksty reklamowe i dziennikarskie (pomieszane)
ARTYKUŁ SPONSOROWANY - formy reklamy, które wyraźnie wyglądają jak reportaż z członkiem reklamowanej firmy
prasa bezpłatna - duże ogłoszenie reklamowe
INFOMERCIAL (inforeklama) - mieszanie reklamy z informacją)
DOCUMERCIAL (dokureklama) - reklama w postaci np. wywiadu, filmu dokumentalnego
ADVERTAINMENT - programy rozrywkowe, w których umieszczone są reklamy (np. „Śmiechu warte”)
EWENT - organizacja wydarz

(…)

…, i gdy go nie interesuje produkt.
Lata 60.
Rozszerzona model AIDA do rozmiaru modelu AIDCAS Attention Interest Desire Conviction Action Satisfaction
Lata 80. XX wieku, Michael Ray hierarchia racji
3 modele oddziaływania na człowieka
Tzw. sytuacja środkowa (standardowa) - długopis, czajnik
Sytuacja wysokiego zainteresowania - mieszkanie, drogie perfumy
Sytuacja minimalna, niskie zainteresowanie - proszek do prania itd…
… w reklamie po zakupie poszukują dysonansu poznawczego, czyli poczucia równowagi, bezpieczeństwa. Niepokoimy się nie wiemy czy dobrze zrobiliśmy - wtedy reklama na nas działa i ją chętnie oglądamy.
NISKIE ZAANGAŻOWANIE - często dotyczy to FMCG Fast Moving Consumer Good
Dobra szybko zużywalne, trwałość minimalna, małe zaangażowanie, niska motywacja.
Istotą jest nie tyle schemat poznawczy ale częstotliwość…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz