Branża reklamowa

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1946
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Branża reklamowa - strona 1

Fragment notatki:

Dokument ma 11 stron i porusza zagadnienia takie jak: reklama, agencja reklamowa, określenie celów reklamowych, procentowy udział w sprzedaży, parytet konkurencyjny, wydatki na reklamę, bariery wejścia i wyjścia, efektywność reklamy, tendencje rozwojowe, identyfikacja odbiorców docelowych, estetyka reklamy.

Reklama jest jednym z pięciu głównych narzędzi używanych przez przedsiębiorstwa w celu dotarcia z informacją do rynku docelowego, oraz ogółu społeczeństwa. Reklamę definiujemy jako wszelkiego rodzaju płatną formę nieosobistej prezentacji, oraz promocji pomysłów, dóbr lub usług przez określonego sponsora. Wśród podmiotów ponoszących wydatki na reklamę znajdują się nie tylko przedsiębiorstwa, lecz również muzea, organizacje zawodowe i społeczne, które zlecają wykonanie reklam skierowanych do różnych odbiorców. Reklama stosowana jest we wszystkich krajach świata. Reklama to efektywny sposób rozprzestrzeniania informacji o produktach zarówno, gdy chcemy wywołać preferencje konsumentów w stosunku do produktu markowego takiego, jak Coca Cola, jak i gdy chcemy ich motywować na przykład do picia mleka bądź stosowania środków antykoncepcyjnych. Organizacje prowadzą działalność reklamową w różny sposób. W małych przedsiębiorstwach reklamą zajmuje się ktoś z działu sprzedaży lub marketingu, która to osoba zazwyczaj korzysta z usług agencji reklamowych. Przedsiębiorstwa duże zakładają odrębne działy reklamy, których szefowie reklamy bezpośrednio podlegają wicedyrektorom do spraw marketingu. Dział reklamy zajmuje się sprawą budżetu na reklamę, decyduje które reklamy czy też kampanie reklamowe proponowane przez agencje zewnętrzne zastosować. Sam prowadzi on reklamę za pomocą direct mail, koordynuje wystawy u dealerów oraz inne formy, którymi na ogół nie zajmują się agencje reklamowe. Większość przedsiębiorstw korzysta z usług agencji przy projektowaniu kampanii reklamowej, w wyborze miejsca we właściwych mediach, itp. Przy tworzeniu kampanii reklamowej kierownicy marketingu zawsze muszą rozpoczynać pracę od określenia rynku docelowego oraz motywów zakupu. Wówczas mogą przystąpić do podejmowania pięciu podstawowych decyzji dotyczących programu reklamowego zwanych jako 5m.:
jakie są cele przedsiębiorstwa? (mission)
ile pieniędzy można wydać? (money)
jaka informacja winna zostać przekazana? (message)
jakie media winny być użyte? (media)
w jaki sposób będą mierzone rezultaty? (measurement)
Jak funkcjonuje agencja reklamowa?
Agencje reklamowe mają z reguły cztery działy:
DZIAŁ KREATYWNY, który rozwija i tworzy reklamę
DZIAŁ MEDIÓW, którego rola to dobór mediów i umieszczenie w nich reklam
DZIAŁ WYWIADÓW, który analizuje cechy i potrzeby grupy, do której ma się dotrzeć.
DZIAŁ BIZNESU, który zajmuje się sprawami organizacyjno - finansowymi agencji.
Każde zlecenie jest nadzorowane przez koordynatora kampanii na rzecz danej firmy, zaś pracownicy w każdym dziale są związani z realizacją jednego lub kilku zleceń. Dobra reputacja i odpowiedni rozmiar agencji, to ważne atuty przy pozyskiwaniu klientów (zleceniodawców). Z reguły klient zaprasza przedstawicieli kilku agencji do zaprezentowania swojej oferty, po czym dokonuje wyboru.

(…)

…, które są liderami na rynku, na przykład Blend a med. do Signal itp. Istnieje bezwzględny zakaz prawny reklamowania papierosów i alkoholu. Sprawił on, że produkty te zdominowały plakaty reklamowe (billboardy zastąpiły telewizję). Producenci jednak stosują różne taktyki, promując markę nie sam produkt. Na przykład kampania „Brzmienie EB”, czy reklama wód mineralnych (żródlanych) pochodzących ze znanych browarów…
… się rozwija, ciągle zadziwia nas nowymi odsłonami, modernistycznymi poglądami na pewne, dla zwykłego konsumenta powszechnymi sprawami. Przybiera nowe coraz to ciekawsze formy. A wszystko to, aby zachęcić do kupna danego produktu, czy skorzystania z danej usługi.
LITERATURA:
Philip Kotler „MARKETING”
Krzysztof Przybyłowski „ MARKETING”
„Życie Gospodarcze” - 1996 numer 36
„Życie Gospodarcze” - 1996 numer 1…
… markowych nie zwiększając ogólnego popytu - mimo na przykład kosztownych kampanii detergentów i mydeł, ich ogólna sprzedaż nie wzrasta.
Konieczne jest, by polska reklama mogła być postrzegana przez wszystkich jako odpowiedzialna i uczciwa.
Branża reklamowa opowiada się za samoograniczeniami i zakazem umieszczania reklam wyrobów tytoniowych i alkoholu w pobliżu szkół, w mediach skierowanych do dzieci…
… - spełniających swą funkcję - w stylu Benettona, poprzez kampanie infantylne, informujące, że za określoną kwotę można w danym dniu nabyć określony towar, aż po kampanie wyrafinowane, trafiające do podświadomości, działające na wyobraźnię odbiorców, sięgające pojęć abstrakcyjnych.
Estetyka reklamy
Reklama jest jako nieustanne stwarzanie potrzeb, których nie odczuwamy.
Reklama pasty Signal, mydła Lux czy szamponu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz