To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
REENGINEERING PROCESÓW
Dwa podejścia do projektowania procesu:
diagnostyczny - projektowanie w oparciu o dotychczasowy przebieg procesu
prognostyczny - projektowanie „od zera”
Fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie, prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy - według krytycznych współczesnych miar osiągania wyników (koszty, jakość, serwis, szybkość). Hammer, Champy
Gwałtowne i radykalne przeprojektowanie wizji, misji i polityki zmieniające system zarządzania i strukturę organizacyjną według kryterium wzbogacenia o wartość dodaną procesów w nim zachodzących.
Zasady reengineeringu
zaczynaj od doskonalenia celów i strategii
analizuj poziom satysfakcji klientów, traktując go jako czynnik determinujący cele strategiczne
twórz nietypowe wizje organizacji, reprezentujące radykalne zmiany
doskonal organizacje w sposób całościowy
koncentruj się na procesach, nie funkcjach
identyfikuj procesy kreujące wartość dodaną
analizuj bieżące operacje i procesy nie tworzące dodanej wartości
stosuj efektywne technologie
wykorzystuj sprawdzone i dostępne techniki zarządzania
Praktyczne rady Hammer'a i Champy'ego
praca wykonywana jest w najbardziej dogodnym miejscu
kolejne etapy procesu wykonywane w naturalnym porządku
wiele wersji procesu
łączenie różnych stanowisk w jedno
pracownicy podejmują decyzje
mniej kontroli i sprawdzania
minimalizacja uzgadniania
jeden punkt kontaktu
hybrydowe działania - zcentralizowane i zdecentralizowane
ROLA TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ
firma może jednocześnie korzystać z dobrodziejstw centralizacji i decentralizacji
personel terenowy może nadawać i odbierać informacje z dowolnego miejsca
skuteczny kontakt z potencjalnym klientem
informacja może znajdować się jednocześnie w dowolnej liczbie miejsc
dzięki systemom eksperckim każdy pracownik może wykonywać pracę eksperta
podejmowanie decyzji staje się częścią pracy każdego pracownika
automatyczna identyfikacja i technologia śledzenia
plany są modyfikowane na bieżąco
TYPOWE PROCESY
Procesy podstawowe:
rozwój produktu;
identyfikacja potrzeb klienta
pozyskiwanie klientów
produkcja - fizyczna realizacja zamówienia;
zintegrowana logistyka;
obsługa posprzedażna.
TYPOWE PROCESY
Procesy wspierające: monitorowanie wyników; zarządzanie informacjami; zarządzanie aktywami; zarządzanie ludźmi; planowanie i alokacja zasobów.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)