REDOKSOMETRIA
1.(1.5pkt) Jak wpływa na potencjał Cu2+/ Cu dodanie: ( napisać równania reakcji i wzór Nernsta i uzasadnić) a) KI powodującego powstanie CuI b)cytrynianu c)H+ 2. (1pkt) Uzupełnić zdania dotyczące metody oznaczania cukrów prostych: *czym jest tu titrant *czym substancja podstawowa * jaki wskaźnik *co odmiareczkowujemy *w jakim naczyniu i dlaczego jest reakcja 3.(1.5pkt) Met. Manganometrii, jodometrii, jodanometrii *co jest titrantem, sub. podstawową w danej metodzie *Przedstawić równania zachodzące w jodometrii przy działaniu na reduktor 4. (1pkt) Reakcje zachodzące przy oznaczaniu kwasu askorbinowego 5. (1pkt) Opisać co robimy w met. Luffa-Schoolera i napisać reakcje związków nieorganicznych 6. (2pkt) Zadanie z treścią, gdzie trzeba znać równanie reakcji zachodzącej przy oznaczaniu acetonu. Obliczyć masę acetonu (chyba) na podstawie danych o stężeniu i objętości początkowej ilości i odmiareczkowanej ilości jodu- treści tego zadania nie jestem pewna.
1,2 - pytania dotyczące oznaczania cukrów prostych takie same jak powyżej 3. zastowania jodanów do oznaczania związków organicznych, napisać reakcje (była przy tym uwaga, że jod w środowisku alkalicznym tworzy jodan(I) ) 4. reakcje zachodzące przy oznaczaniu etanolu nadmanganiem potasu (podana informacja, że etanol utlenia się do dwutlenku węgla i wody) 5. zadanie dotyczące nastawiania miana - chyba obliczyć stężenie roztworu tiosiarczanu znając jego objętość zużytą na nastawienie miana na daną masę di chromianu
trzeba było napisac wyrazenie na potencjal z uwzglednieniem jonow H+...wplyw stracania osadow(przy jodometrycznym oznaczaniu miedzi) krzywa miareczkowania -zaznaczyc osie PK PRskok krzywej, trzeba orientowac sie w oznaczaniu cukrow metoda Luffa-Schoorlla...w sumie wszytkie reakcje do zadan ktore sa w skrypcie , np na podstawie tej z oznaczania kw askorbowego bylo zadanie, czy podac reakcje przy oznaczaniu acetonu, tabelka ze strony 80 reakcje, titrant, sub podst wskaznik......
*2 pyt o oznaczanie cukrów prostych - jaka to metoda (nazwa metody L-S,pośrednia,jodometryczna), co jest titrantem, no co się ten titrant nastawia, nastawianie miana: 4 reakcje połówkowe i 2 sumaryczne, sposób na wyznaczenie PK (zmiana barwy), dlaczego dodajemy odczynnik L-S (środowisko, kompleks miedzi), jakie reakcje zachodzą po jego dodaniu (cukry redukują miedź, niezredukowana miedź z kompleksu utlenia jod, jod miareczkujemy titrantem) i to chyba tyle *2 pyt o CHZT - oznaczanie za pomocą nadmanganianu(VII) i za pomocą dichromianu(VI)(co jest titrantem, a co substancją podstawową, nastawianie miana - reakcje połówkowe i sumaryczne, wyznaczenie PK)
1. coś o jonach H+ i ich wpływie na potencjał +równania reakcji 2. metoda oznaczania CHZT metodą manganianu(VII)- substancja podstawowa, wskaźnik, co odmiareczkowujemy, titrant + całkowite utlenienie aldehydu octowego (całkowite czyli, że do CO2), reakcje połówkowe i sumaryczna
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)