Pytania testowe z egzaminu

Nasza ocena:

3
Pobrań: 406
Wyświetleń: 1484
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Pytania testowe z egzaminu - strona 1 Pytania testowe z egzaminu - strona 2

Fragment notatki:

Metoda KCS pozwala na: Wyznaczenie mocnych stron firmy, Wyznaczenie scenariusza niespodziankowego, Ocenę firmy na tle konkurentów, Wyznaczenie słabych stron firmy, Globalizacja rynków i strategii przejawia się w:
Związku między skalą produkcji, a ceną produktu, Związku między skalą produkcji, a zakresem obsługiwanego rynku, Zawieraniu aliansów strategicznych, Ograniczaniu roli rządów narodowych, Tendencja do turbulencji w erze industrialnej przejawia się przez: Długi czas życia produktu, Centralne dyrektywne kierowanie, Sekwencja działania, Zarządzanie przez ekstrapolację, Metoda „cyklu życia” do analizy przedsiębiorstwa wprowadzona została przez: Firmę konsultingową McKinsey'a,
Firmę konsultingową BCG, Firmę konsultingową ADL, `
CH. W. Hofrea
Przebieg i długość cyklu życia produktu zależy od: Doskonałości produktu, Możliwości różnicowania produktu, Pojawienia się substytutów, Szybkości postępu technicznego, Wobec technologii eksperymentalnych należy postępować: Badać je, Rozwijać i systematycznie kontrolować, Selektywnie w nie inwestować, Selektywnie z nich rezygnować, Scenariusze stanów otoczenia to: Scenariusze optymistyczne, Scenariusze symulacyjne, Scenariusze niespodziankowe, Scenariusze możliwych zdarzeń,
Wiodąca pozycja pod względem kosztów wymaga: Unikania klientów o marginalnym znaczeniu, Minimalizacji kosztów reklamy, Wysokiej reputacji, Wiodącej pozycji korporacji w dziedzinie techniki
Dywersyfikacja poszerzająca jest stosowana przez firmę: Działającą w atrakcyjnym segmencie, Działająca w nieatrakcyjnym segmencie, O silnej pozycji konkurencyjnej, Średniej pozycji konkurencyjnej,
Porterowskie strategie konkurencji to: Strategia przywództwa kosztowego, Strategia walki „szarpanej” Dywersyfikacji działalności, Strategia koncentracji,
Formą aliansu udziałowego NIE są: Umowa spółki joint- venture Licencje
Umowa wykupu udziałów mniejszościowych, Spółka sekretna, Strategia dywersyfikacji pozwala na: Uzyskanie efektu synergii, Lepsze wykorzystanie zasobów,

(…)

…, Dywersyfikacja koncentryczna, Symetryczność aliansu zależy od: Dopasowania kulturowego, Porównywania potencjałów konkurencyjnych,
Sposobu zarządzania, Osiągania efektu synergicznego, Strategia rozwoju rynku NIE polega na: Lepszej obsłudze klienta, Prowadzeniu badań marketingowych, Udoskonaleniu wyrobów, Znalezieniu nowych zastosowań dla obecnie wytwarzanego wyrobu, Sukces aliansu zależy od: Dopasowania strategicznego, Dopasowania kulturowego, Formy prawnej aliansu, Etycznego funkcjonowania na rynku, Strategia konkurencyjna NIE jest uwarunkowana działaniem: Silnych stron i szans, Słabych stron i szans, Silnych stron i zagrożeń, Słabych stron i zagrożeń, Konstrukcja macierzy BCG wymaga zebrania informacji: Jak przebiega cykl życia każdego produktu? Jakie przepływy finansowe generuje każdy wyrób? Jaka kształtuje…
…, Intensywność konkurencji, Zysk w relacji do konkurentów, Produkty, które nie przynoszą znaczącej nadwyżki i Nie są rozwojowe oraz posiadają słabą pozycję konkurencyjną: Dylematy, Psy, Gwiazdy, Dojne krowy, Czynniki określające atrakcyjność sektora to: Sezonowość, Relatywny udział w rynku, Wskaźnik wzrostu rynku, Wiedza o rynku i klientach, Strategia penetracji rynku dotyczy: Nowego rynku i dotychczasowego…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz