To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Cechy charakterystyczne zarządzania strategicznego to: długi horyzont czasu
precyzja
kompleksowość
orientacja na optymalizację kosztów Do podstawowych orientacji dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem zaliczamy: orientację marketingową
orientację na personel
orientację technologiczną
orientację produkcyjną
Która z wymienionych szkół nie jest szkołą zarządzania strategicznego: szkoła astońska
szkoła harwardzka
szkoła pozycjonowania macierzowego
szkoła negocjacyjna
W tzw. nurcie kierowniczym rozumienia pojęcia „strategia” nacisk kładzie na elementy: właściwe ukształtowanie zasobów firmy
sprecyzowanie przyszłej pozycji firmy
elastyczność systemu zarządzania firmą
właściwy wybór misji
Które z wymienionych czynników wpływają na kształt misji przedsiębiorstwa: środowisko w którym działa przedsiębiorstwo
posiadane kompetencje
środki jakimi przedsiębiorstwo dysponuje
historia przedsiębiorstwa
Metoda QVEST jest wariantem metody: strategicznej analizy luki
metody delfickiej
ekstrapolacji trendów analizy przemysłu
Koncepcja wielorakich możliwości to innych słowy koncepcja: scenariuszowa
badanie nowych rynków
bezscenariuszowa
rozwoju kadr
W strategicznej analizie luki mogą wystąpić następujące rodzaje luki: luka niedoboru
luka zgodności
luka zasobów
luka popytu
Do podstawowych barier wejścia do sektora zaliczamy wg. modelu Ponera: braki kadrowe
standaryzację produktów
koszty zmiany dostawcy
wysokie ceny
Podstawowe formy strategii konkurencji (wg modelu Portera) to: strategia dywersyfikacji
strategia wiodącej pozycji kosztowej
strategia zróżnicowania strategia inwestowania
W macierzy BCG udział w rynku jest mierzony następującym wskaźnikiem: udział w rynku danej firmy i wielkości rynku
udział w rynku największego konkurenta / udział w rynku danej firmy/
udział w rynku danej firmy /udział w rynku największego konkurenta/
udział w rynku danej firmy / udział w rynku firmy o tej samej wielkości/
Wymiarami macierzy ADL są: pozycja konkurencyjna
udział w rynku
faza cyklu życia produktu
rentowność produkcji
(…)
… zachowań strategicznych
paradygmat behawioralny
W której z wymienionych macierzy przedmiotem analizy są strategiczne jednostki:
ADL
Hofera
McKinseya
BCG
Porozumienie przedsiębiorstw, które wspólnie produkują i sprzedają określony produkt to:
alians komplementarny
alians addytywny
alians ścisłej integracji
alians ekspansywny
Jednostki pośrednie w holdingu mogą być wyodrębnione wg kryterium:
funkcji
przedmiotowego
zakresu
wielkości
Metoda QVEST jest wariantem metody:
analizy luki
delfickiej
scenariuszowej
bez scenariuszowej
Jednostka nadrzędna holdingu może mieć charakter spółki:
zarządzającej
komplementarnej
wiodącej
integracyjnej
Wymiarami macierzy ADL są:
faza cyklu życia produktu
atrakcyjność sektora
pozycja konkurencyjna
względny udział w rynku
Ze względu na zakres funkcji zarządzających spółki…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)