Grupa II: 1. Siła ssąca - podpisać na wykresie i określić, jaka jest wartość siły ssącej przy najwyższym i najniższym stopniu turgoru kom. 2. Wymienić chlorofilowo-białkowe kompleksy w błonie i opisać jeden z nich. 3. Transportery błonowe jonów 4. Przebieg utleniania 1 mola aniliny, jaki jest zysk energetyczny tej reakcji w molach ATP? 5. Rośliny krótkiego i długiego dnia - proporcjonalna zawartość fitochromów P660 i P730. Zestaw V: 1. susza fizjologiczna definicja + powody występowania zjawiska 2. asymilacyjna redukcja azotanów w cyklu GS/GOGAT 3. fotofosforylacja niecykliczna - źródła protonów + mechanizm 4. Ekskrety - definicja + przykłady 5. jak wpływa fitochrom na syntezę florigenu u RKD uprawianych w warunkach dnia długiego? gr I 1. Opisz przeplyw wody w komorkach w oparciu o sile ssaca i potencjał wody 2. Przyswajanie żelaza u traw - czyli system 2 3. Fosforylacja substratowa - opisac synteze ATP 4.Rośliny dnia dlugiego - na podstawie wpływy fitochromu i florigenu, okreslic jak beda sie zachowywaly w warunkach kwitniena roslin dnia krotkiego - wytwarzanie antezyny itp 5. Asymilacja CO2 w roslinach c4 gr IV 1. Mechanizmy transportu długodystansowego 2. Reakcja i opisać: CAM u roślin gruboszowatych - gdzie komórkowo przebiega proces, jak jest wiązany CO2. 3. Mechanizm fosforylacji oksydacyjnej w mitochondrialnym łańcuchu oddechowym 4. Nitryfikacja i denitryfikacja - przemiany azotu nieorganicznego w glebie. 5. Wpływ auksyn na korzeń i łodygę na przykładzie geotropizmu - wyjaśnić. gr III 1. Przewodzenie wody w korzeniu (od włośników do walca osiowego) 2. Synteza chlorofilu w warunkach światła i zależność intensywności fotosyntezy od intensywności światła. 3. Przyswajanie azotu - etapy, nitrogenaza, przystosowanie organizmów do stworzenia warunków beztlenowych. 4. Oksydaza odporna na działanie cyjanków i jej umiejscowienie w łańcuchu oddechowym. 5. Wernalizacja - warunki wernalizacji i rośliny, które tego potrzebują.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)